Sökning: "indy beauty"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden indy beauty.

  1. 1. Ansiktsmask eller antidepressiva? : En kvalitativ innehållsanalys av Therése Lindgrens skönhetsvarumärke Indy Beauty

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emilia Salmela; Ellen Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Indy Beauty; Therése Lindgren; social media; influencer marketing; skincare industry; relationship marketing; mental illness; femvertising; Indy Beauty; Therése Lindgren; sociala medier; influencer marketing; hudvårdsindustrin; relationsmarknadsföring; psykisk ohälsa; femvertising;

    Sammanfattning : Title: Facemasks or antidepressants?    The purpose of this study is to investigate how Indy Beauty communicates on their website and in their first campaign as a means of establishing customer involvement. Therése Lindgren is one of many influencers whom have created or acquired their own brand. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas en influencers eget grundade varumärke av att influencern är med om en skandal? En kvantitativ undersökning om hur negativ publicitet påverkar varumärkets Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Mimi Costéus; Linnea Lindblom; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Brands; Influencer brands; Instagram; Brand scandals; Brand trust; Parasocial relationships; Likes; Influencer; Varumärken; Influencers varumärken; Instagram; Varumärkes-skandaler; Varumärkes-tillit; Parasociala relationer; Gilla-markeringar;

    Sammanfattning : Influencers har idag ett stort inflytande på konsumenter vilket, till viss del, blivit avgörande för företag. Det förekommer mer frekvent att influencers även skapar egna grundade varumärken. Denna studie har utgått från fyra svenska influencers som har ett eget grundat varumärke. LÄS MER

  3. 3. Love yourself – men hur? En kvalitativ studie av svenska skönhetsföretags framställning av femvertising

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Emma Broberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur de svenska skönhetsföretagen CAIA Cosmetics, Rebecca Stella Beauty, Indy beauty och Viva La Diva använder sig av budskap som hyllar kvinnor på sina webbsidor. Denna typ av budskap kallas för femvertising och definieras som ”marknadsföring vilken använder sig av olika budskap om att stärka kvinnor och bryter mot stereotypa framställningar av kvinnor” (Åkestam et al. LÄS MER

  4. 4. "This is my favorite beauty product… Do you like it too?” : A quantitative study on the user's interaction on beauty brands' Instagram account and how the presence of an influencer effect it.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Fanny Evensson; Erika Jansson; [2020]
    Nyckelord :Influencer; interaction; parasocial interaction and beauty market.; Influencer; interaktion; parasocial interaktion och skönhetsbranschen.;

    Sammanfattning : Looking at earlier studies and previous research in influencer marketing and parasocial relations between influencers and their followers, many of them are studying influencers in other countries such as Singapore and not in Sweden. This is a research gap we want to fill, which is why this study is focusing on Swedish influencers. LÄS MER