Sökning: "influencer kommentarsfält"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden influencer kommentarsfält.

  1. 1. #Ångest på TikTok : En dokumentstudie om hur influencers och unga uttrycker sig om begreppet ångest

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Socialt arbete

    Författare :Marie Johansson; Elin Lejergård; [2023]
    Nyckelord :Anxiety; TikTok; Influencer; Young People; Social Constructionism; Ångest; TikTok; Influencer; Unga; Socialkonstruktionism;

    Sammanfattning : The main purpose of this study was to describe and analyze how influencers and young people express themselves about anxiety on TikTok. To answer the purpose of the study a document study was conducted, where videos and comment fields were studied, the result was analyzed with a social constructionist perspective. LÄS MER

  2. 2. INFLUENCERS OCH FÖLJARE - EN ÖMSESIDIG RELATION?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elsa Ekström; Evelina Johansson; [2022-08-01]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer; followers; trust; social media;

    Sammanfattning : Social media is now part of our everyday life. Most people are either on Facebook, Instagram, Twitter, YouTube etc - or all of them. These social platforms have developed over time and concepts such as influencers and influencer marketing have occurred. LÄS MER

  3. 3. Kompis på låtsas med en låtsaskompis : En innehållsanalys av deltagande i kommentarsfält hos virtuella influencers med fokus på parasociala relationer och autenticitet.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maja Olsen; Lisa Forsberg; [2022]
    Nyckelord :Parasocial relationship; authenticity; participation; virtual influencers; social media; comment sections;

    Sammanfattning : This essay intends to examine the phenomenon of virtual influencers on Instagram and contribute with a fundamental knowledge within a relatively unexplored field of research. By studying the comment sections of three virtual influencers with authenticity and parasocial relationships as the theoretical starting point the essay aims to contribute with insights about participation. LÄS MER

  4. 4. Influencers - a non-essential profession in society? : A discourse analysis of BBC News and The Guardian comment fields on Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Jennifer Frisell; Chanapha Intichan; [2021]
    Nyckelord :Facebook discourse; online news commenting; discourse analysis;

    Sammanfattning : In today's media landscape, the boundaries between traditional media and digital media are intertwined. Thus, many news outlets can use social media platforms such as Facebook to share their articles to reach a larger audience. At the same time, it creates an opportunity for readers to interact with the articles by leaving a comment. LÄS MER

  5. 5. “Tänk om man kunde dofta genom telefonen”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maya Tran; Josefin Mårtensson; Emily Hörstedt; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; influencer marketing; sensorical products; word-of-mouth.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Tänk om man kunde dofta genom telefonen” – En kvalitativ studie om influencer marketing av sensoriska produkter ur ett konsumentperspektiv Seminariedatum: 2020-01-14 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Hörstedt Emily, Mårtensson Josefin, Tran Maya Handledare: Cerne Annette Nyckelord: Instagram, influencers, influencer marketing, sensoriska produkter, word-of-mouth. Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra till att försöka skapa en djupare förståelse inom kosmetikbranschen. LÄS MER