Sökning: "influencer marketing and turism"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden influencer marketing and turism.

  1. 1. En kvalitativ studie om kundernas attityder och beteenden i relation till influencers och influencermarketing

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Cecilia Borg Pettersson; Fanny Lundin; [2020]
    Nyckelord :Brand loyalty; eWOM; customer engagement; influencer; influencer marketing; trust; value cocreation.; eWOM; förtroende; influencer; influencer marketing; kundengagemang; sociala medier; varumärkeslojalitet; värdesamskapande.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur kunders attityder och beteenden till influencers och influencer marketing påverkas av deras uppfattningar om influencers och influencer marketing. Studien fokuserar på kundernas attityder och beteenden i relation till influencers och influencer marketing i termer av värdesamskapande, förtroende, varumärkeslojalitet och kundengagemang. LÄS MER

  2. 2. Har sociala medier och Influencers betydelse? : En undersökning om resenärernas uppfattning och attityd på marknadsföring av turism genom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Freja Avebäck; Katarina Pagan; [2019]
    Nyckelord :Social Media; Influencer Marketing; WOM and eWOM; Digital Marketing; Tourism marketing; Sociala Medier; Influencer marknadsföring; WOM och eWOM; Digital marknadsföring och Turism marknadsföring.;

    Sammanfattning : Swedish travelers’ consumption has increased in relation to better economic conditions and demographic changes. In 2017, domestic leisure travelers’ consumption increased and the reason for such a changed tourism industry which is due to a changed behavior among travelers. LÄS MER