Sökning: "influencer marketing master thesis"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden influencer marketing master thesis.

  1. 6. PREDICTING THE FUTURE OF INFLUENCER MARKETING : How Public Relations Experts perceive and measure the impacts of Influencer Marketing in their organizations. A Critical Study reflecting the discussions and future thinking of this particular phenomenon

    Master-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Gustava Brag; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The body of marketing is drastically changing, pushing frontiers in numerous of domains, geographically, behaviourally and strategically with much enhanced technology in an increasingly globalized world. As this phenomenon pushes forward on many fronts, it is worthwhile to ask what will happen in the near future in this field. LÄS MER

  2. 7. Värdet av en influencer : Hur konsumenter påverkas av annonsering i sociala medier med, respektive utan, influencers vid köp av low involvement-produkter

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Eriksson; Zara Lood Lindqvist; Alexandra Uhrberg; [2017]
    Nyckelord :Advertisement in social media; influencer marketing; influencers; low involvement products; Annonsering i sociala medier; influencer marketing; influencers; low involvement-produkter;

    Sammanfattning : Författare: Hanna Eriksson, Zara Lood Lindqvist, Alexandra Uhrberg Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30 hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2017, 4FE63E Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenter av influencer marketing i jämförelse med annonsering på sociala medier där influencers inte förekommer, vid köpbeslut för low involvement-produkter? Syfte: Denna studies syfte är att analysera och diskutera influencers inverkan på konsumenters köpbeslut för low involvement-produkter. Genom att ta hänsyn till kostnadsbilden för influencer marketing och övrig annonsering på sociala medier samt studera och analysera hur konsumenter uppfattar annonsering i sociala medier för low involvement-produkter med, respektive utan, influencers ämnar studiens författare att generera indikationer kring värdet av en influencer i den unika kontexten. LÄS MER

  3. 8. Influera mera : En studie om olika aktörers syn på digital marknadsföring genom influencers via sociala medier

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hero Eliassi Sarzeli; Emma Jändel; [2016]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; social media; digital marketing; Influencer marketing; influencers; sociala medier; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Författare: Hero Eliassi & Emma Jändel Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur ser olika aktörer på användandet av influencers sociala mediekanaler i digital marknadsföring? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att analysera användandet av influencers och deras sociala mediekanaler i digital marknadsföring. LÄS MER

  4. 9. Brand Launching and Sustainingin a developing country : The case study of Honda on Vietnam Motorcycle Market

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Thi Bich Ngoc Nguyen; Thi Xuan Thu Nguyen; [2009]
    Nyckelord :Brand Management; Brand Creating; Brand Sustaining; Developing Countries; Honda Motorcycle; Vietnam Market;

    Sammanfattning :   Abstract Date May 29th, 2009 Course Master Thesis EFO705, International Marketing Tutor Daniel Tolstoy Authors Thi Bich Ngoc Nguyen Thi Xuan Thu Nguyen Title Brand Launching and Sustaining in a Developing CountryPurpose The project is to investigate the Brand Launching and Sustaining in a The Case Study of Honda on Vietnam Motorcycle Market developing country through the study on how Honda has successfully launched and sustained its Brand on the Motorcycle Market of Vietnam. Problems Honda's Brand Launching campaign and the company's strategies and initiatives to Sustain its Brand on the Motorcycle Market of Vietnam. LÄS MER