Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER
2. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER
3. Sociala medier och fotbollsjournalistik : En kvalitativ studie av svenska fotbollsjournalisters användning av sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Sedan dess tillkomst på sent 1990-tal har sociala medier revolutionerat kommunikations- och interaktionsmönster mellan individer, och till följd påverkat och förändrat diverse yrkesområden. Detta examensarbete utforskar sociala mediers roll inom den svenska fotbollsjournalistiken. LÄS MER
4. Från kaos till kontroll? : Risker och kontroll med influencer-marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Influencers, vanligen associerade med varumärken de gör reklam för, kan publicera innehållsom möts av negativ kritik. Det kan spilla över på företaget de associeras med. Vid företagsökade användning av marknadsföring genom influencers har det blivit naturligt att anlita eninfluencer marketingbyrå (“byrå”) som mellanhand. LÄS MER
5. Influencer marketing och parasociala relationers maktutövande på konsumenter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur influencer marketing och parasociala relationer påverkar konsumenters konsumtion av skönhetsprodukter. För att besvara syftet har vi använt oss av två forskningsfrågor som lyder: “Vilken roll har sociala medier i konsumenternas val av skönhetsprodukter?” och “Varför köper konsumenter produkter som influencers rekommenderar?”. LÄS MER