Sökning: "influencermarketing"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet influencermarketing.

  1. 1. Vart är influencer marketing på väg? : En kvalitativ undersökning gällande svenska generation Zs attityd till influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Rakib Chowdhury; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Generation Z; Attitudes; Information overload; Gen Z; Influencer marketing; Generation Z; Attityder; Information overload; Gen Z;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse om Gen Zs attityd till influencermarketing och för att undersöka hur Gen Z har blivit påverkade av den mängd sponsrat innehållde exponeras för på sociala medier. För att besvara studiens syfte har två forskningsfrågorframställts. LÄS MER

  2. 2. The Cancelling of Margaux Dietz : How Public Relations Practitioners Reflects on the Intersection of Influencer Marketing and Cancel Culture in Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ellinor Ljung; [2023]
    Nyckelord :Cancel culture; Image Repair Theory; influencer marketing; Margaux Dietz; public relations;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate Swedish PR practitioners’ assessments of and proposed response strategies to the cancellation case of Swedish social media influencer Margaux Dietz. Multiple organisations cancelled their collaborations with Dietz in November 2022 following a criticized video scandal. LÄS MER

  3. 3. IMPACT OF SOCIAL MEDIA INFLUENCER’S CREDIBILITY DIMENSIONS ON CONSUMER BEHAVIOR : An Empirical Study related to Influencer Marketing on Pakistan’s Fashion Industry

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Faizan Baig; Saad Ullah Shahzad; [2022]
    Nyckelord :Social media platforms; social media influencers; social media influencer marketing; trustworthiness; expertise; attractiveness; purchase intention; attitude toward the brand; fashion industry;

    Sammanfattning : This research aims to investigate the impact of social media influencer’s credibility dimensions (Trustworthiness, Attractiveness, and Expertise), in shaping consumer's behaviour (Purchasing intention of customers and customer's attitude towards the brand). This proposed theoretical framework is based on social learning theory and the theoretical implications of the previous literature which is related to social media influencer marketing. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  5. 5. Interaktivitet - vägen till framgång : En fallstudie av marknadskommunikativa strategier förvarumärkesbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Petra Fuhrberg; Ellen Almerén Lindström; [2022]
    Nyckelord :marknadskommunikation; influencer marketing; varumärkesbyggande; budskapsstrategier;

    Sammanfattning : Studien är en fallstudie av Matilda Djerf och Djerf Avenue´s marknadskommunikativa strategier på Instagram. Syftet med studien är att undersöka vilka kommunikativa strategier Matilda och Djerf Avenue använder sig av för att bygga upp Djerf Avenue’s varumärke på Instagram. LÄS MER