Sökning: "influenser marknadsföring ekonomi"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden influenser marknadsföring ekonomi.

  1. 1. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Werdien; Johanna Larsson; Anna Fasson Rydman; [2022]
    Nyckelord :Cognitive dissonance; Greenwashing; Marketing; Groceries and Purchase decision process; Kognitiv dissonans; Greenwashing; Matvaror och Köpbeslutprocessen;

    Sammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER

  2. 2. Konsten att välja rätt influencer : En kvalitativ studie om hur företag identifierar och väljer influencers för att stärka sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Louise Strandberg; Elin Thorén; [2020]
    Nyckelord :influencer marketing; social media; influencer; marknadsföring; influenser; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsten att välja rätt influencer Författare: Elin Thorén och Louise Strandberg Handledare: Navid Ghannad Examinator: Ulf Aagerup Typ av arbete: Examensarbete för kandidat i Internationell Marknadsföring Termin: VT 2020 Antal ord: 19 442Syfte: Syftet med denna uppsatsen är att få en bättre förståelse för hur företag identifierar och väljer influencers för att stärka sitt varumärke. Metod och material: Kvalitativ undersökning med fyra semistrukturerade intervjuer Huvudresultat: Samtliga fallföretag identifierar och väljer influencers med omsorg genom att försöka ta reda på om influencern är en bra match till deras varumärke och dess värderingar för att marknadsföringsmetoden ska ses som trovärdig. LÄS MER

  3. 3. Digital Handel : Utveckling via marknadsföring, försäljning och logistik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jesper Andersson; Maximilian Andreasson; [2019]
    Nyckelord :Digital Handel; E-handel; M-handel; Marknadsföring; Försäljning; Logistik; Hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Denna studie innehåller en beskrivning av digital handel och hur utvecklingen ser ut idag. Problemen som uppstår på grund av den snabbt växande tekniken innebär att data som är relevant inom digital handel ena dagen blir irrelevant dagen därpå. LÄS MER

  4. 4. En Reko, Eko eller Schysst resa? : - En studie om hur Svenska researrangörer förhåller sig till turismens hållbarhetsfenomen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Elin Bryntesson; Josefine Strömberg; [2014]
    Nyckelord :Sustainable tourism; Travel organizers; Communication; Homepage; Responsibility; Hållbar turism; Researrangörer; Kommunikation; Besökshemsida; Ansvar;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats har haft som syfte att undersöka hur två svenska researrangörer; Ving och Fritidsresor, kommunicerar och marknadsför sig genom text med fokusering mot hållbar turism. Researrangörernas tolkning och föreställning av deras hållbara arbete har granskats och ställts mot tidigare turismvetenskaplig begreppsapparat gällande hållbar turism, som uppfattas vara av komplex karaktär. LÄS MER