Sökning: "influenser"

Visar resultat 16 - 20 av 490 uppsatser innehållade ordet influenser.

  1. 16. Verklighetens språk : Verklighetseffekt och journalistiska influenser i Tom Wolfes A Man in Full

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Kristian Hultqvist; [2023]
    Nyckelord :Tom Wolfe; A Man in Full; New Journalism; Roland Barthes; The Reality Effect; Virginia Woolf; Yevgeny Zamyatin;

    Sammanfattning : Tom Wolfe was a founding father of New Journalism, revolutionizing journalistic reporting by introducing literary tools of storytelling. The literary influence on New Journalism is well-covered by journalism scholars, but Wolfe was also a fiction writer, and as such he actively tried to rally his generation of fiction writers behind him for a New Social Novel, more grounded in reality and reporting. LÄS MER

  2. 17. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Shrivan Mato; Jennifer Orrgårde; [2023]
    Nyckelord :Provocative marketing; Influencer; Word of mouth; eWOM; social media; shocking marketing; young adult’s attitudes; Provokativ marknadsföring; Influenser; Word of mouth; eWOM; Sociala medier; Chockerande marknadsföring; unga vuxnas attityder;

    Sammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER

  3. 18. Att lära elever ett främmande språk-begreppsförståelse vid naturorienterande undervisning : En kvalitativ studie med lärare i naturorienterande ämnen undervisande i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jesper Sundberg; Maria Hägglöf; [2023]
    Nyckelord :NO; naturorientande; undervisning; begreppsförståelse; pragmatism; inquiry; ”cash value”; språkutvecklande; didaktik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera arbetsmetoder inom den naturvetenskapliga undervisningen specifikt inriktad på begreppsinlärning. Studien genomfördes med en metod av kvalitativ karaktär bestående av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 19. The effect of Instagram influencers' messages on millennials' purchase intentions and factors that influence these effects : A qualitative study on the impact of attitude, social norms, behavior control, trust and risk on purchase intention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anton Madsen; Sara Mbuyi Tshibangu; [2023]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; Instagram; millennials; purchase intention; TPB; trust; risk; Influencers; influencer marketing; Instagram; millennials; purchase intention; TPB; trust; risk;

    Sammanfattning : Purpose : The purpose of this research is to explore the effects of instagram influencers' on millennials' purchase intentions. The aim is to examine how the independent determinants of intentions (attitude, subjective norms, perceived behavioral control) and psychological positive and negative triggers (trust respective perceived risk) influence these effects. LÄS MER

  5. 20. Developing Under the Influence : En nykter syn på utländska influenser på svensk operativ doktrin

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Daniel Ferneborg; [2023]
    Nyckelord :Militär doktrin; Doktrinutveckling; Norm diffusion; Doktrin för gemensamma operationer; Opera-tiv doktrin;

    Sammanfattning :   How did foreign influences shape the development of the Swedish Joint Doctrine? The research on Swedish doctrine development is scarce, and when it comes to the military dissemination of ideas to Swedish doctrine, the research is practically non-existent. Data collection has been conducted through semi-structured interviews with a relevant interview group. LÄS MER