Sökning: "informatik kvantitativ"

Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade orden informatik kvantitativ.

  1. 1. AI och hälsovård : en studie om Acceptansen för AI inom hälsovården

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Gustaf Ahlqvist; Nftalem Tesfai; [2024]
    Nyckelord :Acceptans; Artificiell intelligens AI ; Avatar; Chatbot; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : Psykisk ohälsa har blivit alltmer vanligt förekommande och identifieras idag som ett globalt problem. Siffror för unga svenskar i åldersspannet 16-29 år som lider av psykiska problem visar oroväckande ökningar under de senaste 15 åren. LÄS MER

  2. 2. Framtidens bilförsäkringar : en kvantitativ studie om attityd gentemot personligt anpassade bilförsäkringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lova Stifors; Alex Reeves; [2023]
    Nyckelord :Personligt anpassade bilförsäkringar; integritet; personlig information; upplevd fördel; upplevd risk; attityd; avsett beteende.;

    Sammanfattning : Car insurance is one of the most important and profitable markets within the property and casualty insurance industry. Therefore, there is a great interest in accurate pricing, both for insurance companies and policyholders. This study examines a pricing model (i.e. LÄS MER

  3. 3. Gamification - Den roliga inlärningsvägen till digitala internutbildningar : Är digitala internutbildningar med gamification roligare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Oscar Ahlgren; Björn Skogby Steinholtz; [2023]
    Nyckelord :gamification; digital training education; companies; fun; comparison; gamification; digitala utbildningar; företag; rolighet; jämförelse;

    Sammanfattning : Digitala utbildningar finns för att hjälpa verksamheter med att utbilda sina anställda för att förbättra deras prestationer, samt skydda verksamheterna från att bli utnyttjade. Gamification eller spelifiering är tillämpningen av spelmekanismer i ett icke-spelsammanhang och används inom företag då dess upplevda potential gör att lärande blir mer engagerande och roligt. LÄS MER

  4. 4. Lärares acceptans av ChatGPT : En kvantitativ studie utifrån gymnasielärarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Josefine Bäckström; Fanny Sidenborn; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study provides insight into how subject teachers in Swedish and Mathematics in Stockholm perceive and integrate ChatGPT into their work. Using a quantitative approach based on the Technology Acceptance Model (TAM), the study found that teachers in mathematics generally have a more positive attitude towards and use ChatGPT to a greater extent than Swedish teachers. LÄS MER

  5. 5. Samband mellan utdelningspolicy och företagsvärde : En kvantitativ studie om samband mellan utdelning och företagsvärde på utdelningsbaserade fastighetsbolag på Stockholmsbörsen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :David Ragnarson; Sara Petersén; [2023]
    Nyckelord :Utdelningspolicy; Företagsvärde; Bird-in-hand teori; Signaleringsteori; Irrelevansteori;

    Sammanfattning : .... LÄS MER