Sökning: "information gap"

Visar resultat 21 - 25 av 1430 uppsatser innehållade orden information gap.

  1. 21. Mind The Gap Between Your Intelligence And Choice Architecture

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Liljevall; Emelie Lillskog; [2023-07-03]
    Nyckelord :Cookie consent notices; cookie banner; choice architecture; consumer choice behaviour; general data protection regulation; GDPR; online privacy; web content analysis;

    Sammanfattning : Digital footprints of online behaviour are now possible to gather through the use of cookies. As a result, consumer activities once considered private are now monitored and used by online businesses and marketers, providing them with information about who we are, what we think, and what we like. LÄS MER

  2. 22. VC Investment Decisions: Hunches, Metrics, or Coin Flips?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Xia Hallding; August Källström; [2023-06-30]
    Nyckelord :Venture Capital; investment decisions; metrics;

    Sammanfattning : Venture capitalists (VCs) face a complex decision-making process when selecting startups to invest in. This qualitative single case study aims to highlight the factors VCs take into account and how their decisions vary depending on the investment area and startup stage, where previous research has yielded conflicting conclusions. LÄS MER

  3. 23. The Interplay of Soft Competencies and Leadership

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Victor Werneskog; Calle Jacobsson; [2023]
    Nyckelord :Leadership; management; soft competencies.;

    Sammanfattning : Introduction: This research provides information about certain soft competencies that are useful for increasing the quality of the leadership practice to overcome the gap of incompetent leaders. By targeting a broad range of leaders, from first-time leaders to experienced consultants within leadership, find grounds for the shortage of competent leaders that organizations currently face. LÄS MER

  4. 24. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  5. 25. Sargassum seaweed in Guadeloupe: a public health concern : An interview study in Guadeloupe, French West Indies

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Hanna Grönroos; [2023]
    Nyckelord :brown algae; Guadeloupe; health; health literacy; lifestyle; sargassum; brunalg; Guadeloupe; hälsa; hälsolitteracitet; livsstil; sargassum;

    Sammanfattning : Bakgrund Strömmar av brunalgen sargassum har drabbat Karibien i flera år, särskilt påtagligt det senaste decenniet, sedan år 2011. Den överväldiga mängden sargassum har förknippats med klimatförändringar och utsläpp av gödningsmedel i havet. LÄS MER