Sökning: "information in schools"

Visar resultat 1 - 5 av 687 uppsatser innehållade orden information in schools.

  1. 1. Länsträdgårdsmästarnas verksamhet - med en fallstudie i Södermanlands län för perioden 1880-1910

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Lisa Bergfeld; [2019-04-26]
    Nyckelord :county garderners; agricultural society; the Södermanlands County Agricultural Society; länsträdgårdsmästare;

    Sammanfattning : Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen med huvudområdet kulturvårdmed inriktning mot trädgårdens hantverk,2019.... LÄS MER

  2. 2. The Use Of Learning Management Systems In Primary Schools : A Qualitative Study Among Teachers In Sweden

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Kenan Zakre; [2019]
    Nyckelord :Information and communication technology ICT ; learning management system LMS ; user acceptance; unified theory of acceptance and use of technology model UTAUT ; interpretive paradigm; qualitative research;

    Sammanfattning : Information and Communication Technology is used in the education field in Sweden toimprove learning quality. The aim of this research is to investigate the use of LearningManagement Systems in primary schools, in the specific context of the role of LearningManagement System (LMS) in learning and teaching processes from teachers‟perspectives. LÄS MER

  3. 3. ”Maten är kass, men lärarna är snälla” : Recensioner av gymnasieskolor - ett beslutsunderlag för gymnasievalet på skolmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Mohammed Barakat; Rolf Östergren; [2019]
    Nyckelord :School; high school; secondary school; upper secondary school; review; reviews; rating system; review texts; rating; ratings; devolution; decentralization; municipalization; independent education reform; school reform; school choice; customer choice systems; customer choice models; voucher system; check system; school vouchers; freedom of choice; discourse; market discourse; marketization; market-oriented education system; market school; market; school marketing; school market; schools marketing; school information; school reviews; student reviews; open house; exit; voice; information society; information problems; information asymmetry; identity; identity creation; segregation; school segregation; content analysis; discourse analysis; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; liquid modernity; the risk society; Skola; skolan; gymnasiet; gymnasium; gymnasieskola; gymnasieskolan; gymnasieskolor; recension; recensioner; recensionssystem; recensionstext; recensionstexter; betyg; recensionsbetyg; omdöme; omdömen; decentralisering; decentraliseringen; kommunalisering; kommunaliseringen; friskolereform; friskolereformen; skolreformer; skolval; kundval; kundvalssystem; kundvalsmodell; kundvalsmodellen; vouchersystemet; vouchersystem; voucher; checksystem; skolpeng; valfrihet; valfriheten; skolval; skolvalet; gymnasieval; gymnasievalet; frisökning; diskurs; marknadsdiskurs; marknadisering; marknadsanpassad; marknadsanpassning; marknadsskola; marknadsskolan; skolmarknad; skolmarknaden; skolors marknadsföring; skolinformation; skolrecensioner; elevrecensioner; öppet hus; gymnasiemässa; sorti; sorti-strategi; protest; exit; voice; informationssamhälle; informationssamhället; informationsproblem; informationsproblemet; informationsasymmetri; identitet; identitetsskapande; segregation; skolsegregation; innehållsanalys; diskursanalys; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; den flytande moderniteten; risksamhället;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att få en förståelse för vad det är elever som söker till gymnasieskolan kan tänkas möta då de läser recensionstexter. Syftet är således att kartlägga recensionssystemets omfattning och innehåll kvantitativt; vad som tas upp i recensionstexterna, samt att undersöka hur recensionstexterna är konstruerade. LÄS MER

  4. 4. Vilka når elitfotboll? : En undersökning om elevers väg till elitlagen genom NIU-fotboll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Jonas Schyberg; Christian Lanzenberg; [2019]
    Nyckelord :NIU-fotboll; elitfotboll; kvantitativ; fotbollsutbildning; fotbollsgymnasium;

    Sammanfattning : Abstract  Within the Swedish upper secondary school there are special sports courses with the aim of giving the students an opportunity to combine studies and their specific sports. In this essay, the outcome of a NIU football secondary school education and the ability of the schools to educate elite players is studied. LÄS MER

  5. 5. It’s a little bit like drawing the lottery : A study of American and British expats’ educational strategies in Berlin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Linn Björklund Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Sociology of education; reproduction strategies; school choice; expat; Berlin; Germany; Utbildningssociologi; utbildningsstrategier; skolval; expats; Berlin; Tyskland;

    Sammanfattning : This study examines American and British middle class expats’ educational strategies in Berlin, Germany, from a Bourdieusian perspective. I argue that globalization and an increased mover population make it necessary to study the expat population, a social group that has been largely neglected in sociological research. LÄS MER