Sökning: "information in schools"

Visar resultat 31 - 35 av 1004 uppsatser innehållade orden information in schools.

  1. 31. Digitalt är historien alltid närvarande : En litteraturstudie om digitala spel som läromedel i historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Marcus Lund; [2023]
    Nyckelord :Digital games; game-based learning; use of history; history-based games; teaching aids;

    Sammanfattning : Research shows an increased interest in the use of both educational- and commercial games in the classroom. This increased interest in digital games and the potential of game-based learning may not come as a surprise due to the constant digitization in schools. LÄS MER

  2. 32. Vinster i välfärden och vägledarens välbefinnande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Oscar Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Välbefinnande; vinstdrivande; ledarskap; vägledare;

    Sammanfattning : This study focused on researching the well-being of career guidance professionals within Stormalmö. It attempted to answer three questions in regard to well-being: “How does career guidance professionals in Stormalmö rate their workplace well-being in general?”, “Is there a difference in the well-being of career guidance professionals if they work in a for-profit, or non-profit school organization in Stormalmö” and “How much is the well-being of career guidance professionals effected by the leadership at their workplace in Stormalmö?”. LÄS MER

  3. 33. Shared reading med barn och unga : En ny läsmetods möjligheter och utmaningar för bibliotekarieprofessionen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emelie Andrén; Ylva Baggfelt; [2023]
    Nyckelord :Shared reading; professionsteori; bibliotek; barn; ungdomar; läsfrämjande; högläsning; bokcirkel;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore librarians’ experiences of introducing and working with a new method, shared reading, as a library activity for children (age 7-16). This is achieved through an empirical study applying qualitative interviews with so-called reader leaders, focusing on their experiences of learning and implementing the method within both public and school library contexts. LÄS MER

  4. 34. Inkludering, delaktighet och inflytande : Framgång till det komplexa uppdraget i fritidsverksamheten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Lisa Astvik; Michaela Wahlberg; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; participation; influence; children s perspective; child perspective; leisure activities; leisure centers; Inkludering; delaktighet; inflytande; barns perspektiv; barnperspektiv; fritidsverksamhet; fritidshem;

    Sammanfattning : Att arbeta som lärare i fritidsverksamheten är ett komplext uppdrag. Det finns begrepp som är mångfacetterade och svåra att konkretisera i skolans värld. I den här studien redogör vi för hur fritidspedagoger arbetar och planerar en verksamhet där eleverna ska delges en meningsfull fritid. LÄS MER

  5. 35. Etiska dilemman i skolkuratorns yrke : - En intervjuundersökning med sju skolkuratorer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Ardiana Sali; Yusuf Kubilay Cicek; [2023]
    Nyckelord :Ethical dilemma; relationship; report of concern; school counselor and violence;

    Sammanfattning : Title: “Ethical dilemmas in school counselors work, a interview study with seven school counselors”: A study of school counselors experiences of ethical dilemmas and relations to students.  The purpose of this study was to investigate whether the school counselor experience an ethical dilemma when reporting a concern and whether the relationship is affected after the concern report has been made, as well as how the school counselor maintains a good relationship with the student. LÄS MER