Sökning: "information kommunikation prov"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden information kommunikation prov.

  1. 1. Struktur inom kaoset : Blåljuspersonalens upplevelser av kommunikation och samverkan vid pågående dödligt våld

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Fanny Heikkilä; Linda Oxelgren; [2023]
    Nyckelord :Communication; collaboration; security; nursing; blue light units; ongoing deadly violence; Kommunikation; samverkan; säkerhet; omvårdnad; blåljusenheter; pågående dödligt våld;

    Sammanfattning : Introduktion: Specialistsjuksköterskor ska kunna kommunicera och samverka med andra aktörer för att främja en god och säker vård för patienterna. Prehospitalt möter personalen inom ambulansen utmanande situationer involverat våld och hot. LÄS MER

  2. 2. Authentication Techniques Based on Physical Layer Attributes

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Xintai Liang; [2022]
    Nyckelord :Wireless security; Spoofing attacks; Physical layer authentication; Channel State Information; Machine learning; Trådlös säkerhet; Spoofing attack; Autentisering av fysiska lager; Kanaltill Stånds Information; Maskinin lärning;

    Sammanfattning : Authentication is an indispensable part of information security. It serves to distinguish legitimate users from unauthorized ones. With the rapid growth of Internet of Things (IoT) devices, authentication of wireless communication is gathering more and more attention. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  4. 4. Vad tycker du om problemlösning? : En kvalitativ studie om elevers upplevelser vid problemlösning inom matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jasmin Wendling; Demet Ciftci; [2020]
    Nyckelord :Problem solving; problem solving ability; mathematics education; Problemlösning; problemlösningsförmåga; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vad elever i årskurs 6 upplever vid arbete med problemlösning inom matematik. Studiens frågeställningar var följande: Vilka upplevelser ger eleverna uttryck för vid problemlösning och påverkar dessa upplevelser eventuellt deras resultat samt upplever eleverna svårigheter vid problemlösning, i så fall vilka? För att besvara syftet fick tio årskurs 6-elever en problemlösningsuppgift från ett gammalt nationellt prov. LÄS MER

  5. 5. Övergången mellan årskurs 6 och 7 – hur och vilken information om elevers kunskaper i matematik som överförs

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ola Kollén; [2019]
    Nyckelord :Högstadiet; Matematik; Mellanstadiet; Sociokulturell teori; Övergångar;

    Sammanfattning : AbstractProblemområde: Övergången från mellanstadiet till högstadiet upplever många matematiklärare som en problematisk situation för eleverna. Den information som förmedlas är inte alltid tillräcklig och inte alltid den information som mottagande lärare efterfrågar. LÄS MER