Sökning: "information mervärde"
Visar resultat 1 - 5 av 139 uppsatser innehållade orden information mervärde.
1. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER
2. Product Structures with Attribute Management for future PLM systems : A study for Ericsson BOM Management
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Information Management in the database system for the Product Development process demands continuous evolution and digital transformation investigations with the PLM systems to explore the latest functionalities. Ericsson today has a main frame PDM system PRIM with various connected sub-systems to store the Product related data which serves limited functionality and does not fully track the complete lifecycle in the IT system landscape. LÄS MER
3. Development of a Web Interface for the Dynamic Visualization of Evaluation Test Results to Improve the Follow-up for French Elite Athletes
Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : Currently, the SEP laboratory has developed a system to automatically generate PDF reports summarizing the results of evaluation tests. This system works well in production but has several limitations. LÄS MER
4. Det mörka kakreceptet : Dark Patterns och användarens inställning till cookie-förfrågningar på statliga och kommersiella webbsidor
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Sedan införandet av dataskyddsförordningen GDPR den 25 maj 2018 har internetanvändare i alla EU/ESS länder blivit mötta av en förfrågan om godkännande av cookies vid varje besök av en ny hemsida. Frågan ska enligt lag tydligt informera användare om att cookies används, i vilket syfte och hur länge de sparas. LÄS MER
5. Digitaliseringens påverkan på relationen mellan revisor och kund : En kvalitativ studie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Utbyte av information mellan revisor och kund sker i allt större grad genom digitala verktyg och med hjälp av digitala kommunikationsmetoder. Det innebär att revisionsprocessen blir mer automatiserad vilket resulterar i en minskning av fysiska möten mellan revisor och kund. I sin tur kan det leda till att relationen mellan parterna påverkas. LÄS MER