Sökning: "information rewards"

Visar resultat 16 - 20 av 100 uppsatser innehållade orden information rewards.

  1. 16. Digitalisering av arbetsberedningar : En studie om arbetsberedningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Byggteknik och byggd miljö

    Författare :Anton Rudsvik; [2022]
    Nyckelord :Arbetsberedning; digitalisering; BIM 360; planering; produktion; kunskapsåterbäring.;

    Sammanfattning : In the construction industry, safety is a central and important part of all types of businessconducted. Work preparation's main function is to contribute to a safe work environment and isused as communication between different parties. LÄS MER

  2. 17. Is Investing in Sustainability Financially Rewarding? A Quantitative Study of Public Real Estate Firms in the EU

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sonia Aissaoui; Louise Gustafsson; [2021-06-24]
    Nyckelord :Real Estate; Sustainability; Financial rewards; benefits; costs; ROA; ROE; ESG;

    Sammanfattning : Background: Since 2015, when the United Nations agreed on the 2030 Agenda for Sustainability Development, actions and requirements have been obligated for industries and companies all around the world. The sector with the largest carbon footprint is the building sector which accounts for 30% of greenhouse gas emissions globally and it consumes 40% of the world’s energy. LÄS MER

  3. 18. How can physical activity be enhanced through digital rewards? : An experiment where number of steps is rewarded with social media screen time

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Marina Tallberg; [2021]
    Nyckelord :Digital rewards; Gamification; Incentives; Physical activity; Steps; Social media; Experiment; Surveys.;

    Sammanfattning : Today nearly 9 in 10 internet users use social media each month. Most people enjoy social media and have a beneficiary relationship with the different platforms giving them opportunities to stay connected with family and friends. LÄS MER

  4. 19. Designförslag för hur övertygande designprinciper kan motivera till hållbara köpval vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Amela Mujasevic; Alexander Helmersson; [2021]
    Nyckelord :Persuasive design; persuasive technologies; persuasive systems design; ecommerce; sustainable consumer behavior; sustainable products; motivation; Persuasive design; persuasive technologies; persuasive systems design; e-commerce; sustainable consumer behavior; sustainable products; motivation.; Övertygande design; övertygande teknologier; persuasive systems design; ehandel; hållbart konsumentbeteende; hållbara produkter; motivation;

    Sammanfattning : Med klimatförändringar som hotar människor, djur och natur, är frågan om ekologiskhållbarhet växande, speciellt inom konsumtion. Konsumtion lämnar idag ett stort miljö avtryck från produktion, konsumtion och leveranser, och i takt med att samhället blir mer digitaliserat, är det allt fler köp som sker via e-handeln. LÄS MER

  5. 20. Psykosociala och arbetsfrämjande motivationsfaktorer : En kvalitativ studie om motivationsfaktorer & den psykosociala arbetsmiljön

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Cecilia Berg; William Einald; Peshbin Guli; Johannes Moberg; [2021]
    Nyckelord :psykosocial hälsa; arbetsmotivation; stress; förbättringar; behov; organisation; beteende motivation;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka en verksamhet som genomgått förändring i de deras arbetsutförande i och med Covid-pandemin. Hur det egentligen har påverkat individens psykiska hälsa samt vilka förbättringsmöjligheter det kan finnas och vilka åtgärder som verksamheten borde införa för att främja medarbetarnas hälsa på ett mer effektivt sätt. LÄS MER