Sökning: "information richness theory"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden information richness theory.
16. Faktorer som påverkar konsumenters köpbeslut inom e-handel. : En studie om konsumenters uppfattningar vid köp av hemelektronik på internet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Utvecklingen av e-handeln går snabbt och starkt framåt. E-handel kan bland annat innebära att företag säljer produkter via internet och är den definition som denna rapport utgår ifrån. LÄS MER
17. ”Ibland blir det för mycket” : En studie om hur anställda nyttjar Instant Messaging i multikommunikation
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Instant Messaging är en digital kommunikationskanal i ett användarvänligt format för kommunikation i nära realtid. Som en växande trend på arbetsplatsen väljer allt fler företag att integrera kommunikationskanalen i sina kommunikationslösningar. LÄS MER
18. Kommunikationseffektivitet : Waste och kommunikationskanalens påverkan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Rapporten baseras på en fallstudie som gjordes på ett varuproducerande företag under vårterminen 2016. Rapporten är en C-uppsats skriven på informationslogistikprogrammet vid Linnéuniversitetet. LÄS MER
19. Understanding the design space of an instructed physical activity in a co-located, social setting : Inspiring the digital by looking at the physical
Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktionSammanfattning : During the past years, gaming and sports in HCI have experienced an increase in design that rely on movement-based interactions. Nonetheless, some of these designs constrain the users and disregard the richness of the social and physical context around them. LÄS MER
20. Den ideella föreningens kommunikativa utmaningar på en glokal marknad : - En förstudie till en kommunikationsplan för kulturföreningen Humlan.
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Non-profit organizations’ communicational challenges in a glocal market – A pre-study to a communication plan for the non-profit organization Humlan. This study intends to examine and analyze the current strategic position of the non-profit organization Humlan, and how the organization can develop their communicational efforts to make themselves more competitive in the glocalized market in which they compete. LÄS MER