Sökning: "informationsöverflöd"
Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade ordet informationsöverflöd.
21. Den översvämmade arbetaren : En studie i upplevelsen av informationskvalitet och informationsöverflöd på distans- och kontorsarbete
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Behovet av högkvalitativ information är något som finns i alla organisationer. Tack vare teknikutvecklingen kan information flöda allt fortare, och genom alltfler kanaler. LÄS MER
22. För mycket av det goda? : En studie om börsintroduktioner och individuella investerare med informationsöverflöd
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare antaganden om att flertalet valmöjligheter generellt sätt är överlägset färre är ifrågasatt, och effekter som informations- och valöverflöd är numera välstuderade fenomen. Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter som informations- och valöverflöd har på individuella investerare som handlar på de två svenska aktiemarknaderna Nasdaq OMX Stockholm och First North. LÄS MER
23. Content-based Recommender System for Movie Website
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Recommender System is a tool helping users find content and overcome information overload. It predicts interests of users and makes recommendation according to the interest model of users. LÄS MER
24. Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför : En kvalitativ studie av kommunala, kommersiella och ideella aktörers sätt att kommunicera via en idrottsarena.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : På grund av att dagens samhälle kantas av ett informationsöverflöd måste organisationer hitta andra vägar för att träffa rätt med sin kommunikation. Tidigare kommunicerades varumärkens budskap ut via traditionella medier men nya trender har medfört nya kommunikationsmetoder som sponsring via idrottsarenor med olika kommunikativa målsättningar. LÄS MER
25. Faktum – innehåll eller välgörenhet? En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Faktum – innehåll eller välgörenhet? En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen Författare Sebastian Blom och Jakob Claesson. Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER