Sökning: "informationsöverflöd"

Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade ordet informationsöverflöd.

  1. 21. Den översvämmade arbetaren : En studie i upplevelsen av informationskvalitet och informationsöverflöd på distans- och kontorsarbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Annika Bui; Sebastian Olsson; [2016]
    Nyckelord :information; information quality; information overload; telecommuting; office; information; informationskvalitet; informationsöverflöd; distans; kontor;

    Sammanfattning : Behovet av högkvalitativ information är något som finns i alla organisationer. Tack vare teknikutvecklingen kan information flöda allt fortare, och genom alltfler kanaler. LÄS MER

  2. 22. För mycket av det goda? : En studie om börsintroduktioner och individuella investerare med informationsöverflöd

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Christensen; Sebastian Engström; [2016]
    Nyckelord :Informationsöverflöd; börsintroduktion; initial avkastning; informationssökning; OMXS; First North;

    Sammanfattning : Tidigare antaganden om att flertalet valmöjligheter generellt sätt är överlägset färre är ifrågasatt, och effekter som informations- och valöverflöd är numera välstuderade fenomen. Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter som informations- och valöverflöd har på individuella investerare som handlar på de två svenska aktiemarknaderna Nasdaq OMX Stockholm och First North. LÄS MER

  3. 23. Content-based Recommender System for Movie Website

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Ke Ma; [2016]
    Nyckelord :recommender system; content-based; collaborative filtering; similarity; movie; recommender system innehållsbaserad; samarbets filtrering; likheten; film;

    Sammanfattning : Recommender System is a tool helping users find content and overcome information overload. It predicts interests of users and makes recommendation according to the interest model of users. LÄS MER

  4. 24. Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför : En kvalitativ studie av kommunala, kommersiella och ideella aktörers sätt att kommunicera via en idrottsarena.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Björklund; Hanna Modig; [2016]
    Nyckelord :PR; strategisk kommunikation; marknadskommunikation; varumärken; co-branding; varumärkesallianser; brand equity; varumärkesvärde; CSR; sponsring; sport sponsorship; arenasponsring; sport facility sponsorship; gräsrotssponsring;

    Sammanfattning : På grund av att dagens samhälle kantas av ett informationsöverflöd måste organisationer hitta andra vägar för att träffa rätt med sin kommunikation. Tidigare kommunicerades varumärkens budskap ut via traditionella medier men nya trender har medfört nya kommunikationsmetoder som sponsring via idrottsarenor med olika kommunikativa målsättningar. LÄS MER

  5. 25. Faktum – innehåll eller välgörenhet? En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sebastian Blom; Jacob Claesson; [2015-08-13]
    Nyckelord :EU-migranter; Faktum; gatutidning; hemlöshet; icke-konsumtion; tidningskonsumtion; uses and gratifications; välgörenhet;

    Sammanfattning : Titel Faktum – innehåll eller välgörenhet? En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen Författare Sebastian Blom och Jakob Claesson. Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER