Sökning: "informations teknologi"
Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden informations teknologi.
1. Utvärdering av generativa design- och analysverktyglikt Forma ur ettimplementeringsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : Byggbranschen är en av de snabbast växande branscherna i världen men samtidigt är denen av de minst utvecklade gällande digitaliseringen. Fördelarna med digitalisering ärmånga men trots det anses implementeringen av digitala teknologier vara svår ochlångsam. LÄS MER
2. IKT i matematikundervisningen : Systematisk litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Den svenska skolan strävar efter att vara i framkant med utveckling och användning av Informations och Kommunikations Teknologi (IKT) i skolan. I och med att IKT är relativt nytt kan lärare uppleva svårigheter när de försöker applicera detta i undervisningen. LÄS MER
3. Internet of Things i kommunal verksamhet: Samarbete vid implementering av en gemensam IoT-plattform
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Teknologi påverkar alla delar av samhället, inte minst företag och organisationer somtvingas till digitalisering för att förbli relevanta. Internet of Things (IoT) är en populärteknologi för effektivisering och automation av processer. LÄS MER
4. An Evaluation of an ICT Training Carried out as a Field Study in Tanzania : Empowering Women through ICT Skills
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The United Nations has stated nine targets in the process to reach their sustainable development goal number five: to achieve gender equality in 2030. One of them is to enhance the use of enabling technology, in particular information and communications technology (ICT), to promote the empowerment of women. LÄS MER
5. Mobilen i skolan eller skolan i mobilen? Gymnasieelevers användning av, upplevelse av samt attityder till mobiltelefonen i förhållande till skolarbetet
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka gymnasieelevers användning av, upplevelser av och attityder till mobiltelefonen i förhållande till skolarbetet. Resultatet är tänkt att bidra med en kartläggning av de utmaningar och möjlig¬heter som den nya tekniken för med sig in i skolans verksamhet, och i och med detta utgöra ett bidrag till utvecklingen av skolans framtida strategier för val och användning av informations- och kommunikations¬¬teknologi. LÄS MER