Sökning: "informationsarkitektur"
Visar resultat 16 - 20 av 113 uppsatser innehållade ordet informationsarkitektur.
16. Användares upplevelser av TikToks användargränssnitt och funktioner : en kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Tiktok was the world’s most visited website in the year 2021 and is one of the fastest growing applications with a large quantity of users in several countries. Every month, more than 1 billion people around the world use TikTok. LÄS MER
17. Hitta rätt och hitta lätt på kommunens webbsajt : En studie av navigationsstrukturer på svenska kommunsajter
M1-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : The Internet is the main source of information for many of us, regardless of whether it is a telephone number, train timetables or information from the municipality we are looking for. The purpose of this essay has been to study navigation on municipalities’websites and how its design and structure affect users' opportunities to find important information. LÄS MER
18. Användbarhet på resebyråers e-handelswebbplatser : En studie med utgångspunkt ifrån designprinciper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this study is to identify if the design principles control, consistency and error prevention affect the usability during the booking process on travel agencies websites, whether they are implemented or not. The research methodology consists of qualitative and quantitative methods such as usability testing and a quick quantified questionnaire, the System Usability Scale model. LÄS MER
19. OTT-företags aktivitet på Instagram : Vilka inläggstyper och mediatyper påverkar användares engagemang?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study examines how diverse types of content and media affect the users’ engagement with the Instagram accounts of OTT companies. The usage of Instagram as a marketing tool has increased over the years. This highlight's the importance of a company's ability to understand what their users like and will engage with. LÄS MER
20. Kategoriers inverkan på kunder i digitala matvarubutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this study was to make a tentative approach to explore the use of categories by customers of a Swedish online grocery store. The study tried to detect factors that could affect the usage of categories and the effect they can have on the behavior of customers. LÄS MER