Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Aktiva åtgärder : Amerikansk informationskampanj mot Sovjetisk propaganda och desinformation under 1980-talet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idé- och lärdomshistoriaSammanfattning : En undersökning av Active Measurs Working Groups arbete under det kalla krigets slutskede, med fokus på en av deras rapporter som handlar om sovjetisk desinformation, propaganda och förfalskningar. Undersökningen innehåller även teorin kring misskreditering och trovärdighet. Även hur trovärdighet kan byggas upp och hur den kan förloras. LÄS MER
2. Estimating CO2 emissions with satellite and traffic data: a Swedish practical case study
Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner, marina system, flyg- och rymdteknik, rörelsemekanikSammanfattning : The large carbon footprint of industries is one of the main issues raised when talking about climate change. Active carbon monitoring methods need to be implemented to give transparency to the industry market and to spread awareness and information. LÄS MER
3. Upplevd användbarhet av informationsmaterial för bemötandet av HBTQ-personer inom samhällsverksamheter : En utvärdering av region Gotlands informationsmaterial om HBTQ+
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: HBTQ-personer har en förhöjd risk för ohälsa jämfört med befolkningen i övrigt. En teori som ibland används som förklaring till ojämlikheten är minoritetsstress, en ökad stress till följd av fördomar, stigmatisering och diskriminering. LÄS MER
4. Informationskampanjen Om krisen eller kriget kommer : Upplysande eller uppmanande statlig styrning?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Nudging för att minska köttkonsumtion : En studie för att förändra studenters beteende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/MiljövetenskapSammanfattning : Syfte med studien är att undersöka om nudging är en effektiv metod för att förändra beteende hos studenter på Högskolan i Gävle. Studien kommer att undersöka om två nudgingmetoder (informationskampanj och nudge) kan förändra studenternas beteende, samtidigt jämföra vilken metod som ger bättre effekt till att förändra beteende och minska köttkonsumtion. LÄS MER