Sökning: "informationskanaler på ett företag"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden informationskanaler på ett företag.
1. Internet of Things i kommunal verksamhet: Samarbete vid implementering av en gemensam IoT-plattform
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Teknologi påverkar alla delar av samhället, inte minst företag och organisationer somtvingas till digitalisering för att förbli relevanta. Internet of Things (IoT) är en populärteknologi för effektivisering och automation av processer. LÄS MER
2. Den ofrivilligt (?) digitala ledaren : En studie om den av Covid-19 pandemin påtvingade digitala omställning av ledarskap och styrning i kommunikations- och informationsväxling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Den ofrivilligt digitala ledaren – en studie om den av Covid-19 pandemin påtvingade digitala omställning av ledarskap och styrning i kommunikations- och informationsväxling Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi (Examensarbete på grundnivå) Författare: Mats Andersson & Marcus Bjuhr Handledare: Akmal Hyder Examinator: Aihie Osarenkhoe Datum: 2022-05-25 Syfte: Syftet är att undersöka och förstå hur Covid-19 pandemin påverkat ledarskapets digitala omställning i svenska företag samt att förklara hur verksamheterna hanterat den snabba förändringen av kommunikations- och informationskanaler. Metod: Denna studie använder en kvalitativ metod med en hermeneutisk kunskapssyn vilken erkänner komplexiteten i sociala strukturer och tolkar möjliga sanningar genom verkligheten. LÄS MER
3. Redovisningskvalité & Informationsasymmetri
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund & Problematisering: Finansiella rapporter bedöms hålla hög kvalité då de återger ekonomiska händelser på ett rättvisande sätt. Samtidigt anses det ibland finnas incitament för rapporterande företag att sänka kvalitén på sina finansiella rapporter. LÄS MER
4. Kvalitet i kundmötet : Det strategiska arbetet med skapande och säkerställande av kvalitet i företag med hög andel deltidsanställda
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Konkurrensen på den globala marknaden blir allt hårdare och det ställer högre krav på den kvalitet företag erbjuder sina kunder. Ett ögonblick där kunden bedömer ett företags servicekvalitet är kundmötet, där företag och kund interagerar med varandra. LÄS MER
5. Vilket är modeföretagens motiv till att implementera CSR i verksamheten? : En branschstudie av samtliga börsnoterade modeföretag i Sverige
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion:Corporate social responsibility är ett ansvarsåtagande som expanderat i samhället de senaste årtiondena. Samhället präglas idag av en större medvetenhet och ställer allt högre krav på att företag ska agera hållbart i sin verksamhet. LÄS MER