Sökning: "informationsprodukt"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet informationsprodukt.

  1. 1. Framgångsfaktorer för att uppnå högre data- och informationskvalitet - en studie av en informationsproducent

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Madlene Larsson; [2017]
    Nyckelord :Datakvalitet; informationskvalitet; strategi; informationsprodukt; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Företag och organisationer producerar och samlar på sig mer data och information än någonsin. Data och information ligger till grund för många av de produkter och tjänster som skapas idag. LÄS MER

  2. 2. The Effects of Quality Uncertainty on the Choice of Timing of Rewards

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Max Nilsson; Axel Dahl; [2017]
    Nyckelord :timing of rewards; quality uncertainty; delayed reward; immediate reward; customer retention; timing av belöningar; kvalitetsosäkerhet; uppskjuten belöning; direkt belöning; bibehålla kunder;

    Sammanfattning : Background- Today online subscription based information products are becoming all the more common. A lot of them are using a immediate reward to compensate the quality uncertainty customer's experience. Even though an immediate reward creates a lot of customer attraction, some services today struggle with customer retention. LÄS MER

  3. 3. Hur förändras kundvärdet när nyhetsmedia digitaliseras? -En undersökning om dagstidningsbranschens övergång till digitala upplagor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Izabelle Bäckström; Anne Eronen Henricsson; Sophie Karlbom; [2013]
    Nyckelord :dagstidningar; konsumentperspektiv; kundvärde; digitalt erbjudande; fysiskt erbjudande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att utifrån konsumentens synvinkel undersöka vad som skapar kundvärde i det digitala erbjudandet genom att ta reda på hur konsumtionsvanorna skiljer sig åt mellan den digitala upplagan och pappersupplagan av dagstidningen för att ge ett kvalitativt bidrag till kundvärdesforskningen. Metod: Uppsatsen baseras på en kvalitativ studie som har genomförts utifrån ett hermeneutiskt förhållningssätt. LÄS MER