Sökning: "informationssökning konsument"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden informationssökning konsument.
1. KÖPPROCESSEN I RAKETFART : En kvantitativ studie om vad som påverkar köpprocessens olika steg vid köp av energidryck
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Funktionella drycker är den dryckeskategori som ökat sin försäljning mest de senaste åren. Kategorin energidryck har sett en ökning i försäljningen med hela 44 procent från år 2014 till år 2017. Med den stora ökningen har också antalet varumärken ökat. LÄS MER
2. Den stora affären : En kvalitativ undersökning på kundens val av fastighetsmäklare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : För många är bostadsaffären den största och viktigaste affär de kommer genomföra under sin livstid. Eftersom denna affär har så pass stor betydelse väljer de flesta att anlita en fastighetsmäklare som stöd och hjälp under sin försäljning. LÄS MER
3. Konsumentupplevelsen av e-handel : Med inriktning mot sinnesmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : E-handeln har visat sig vara en av de mest fortlöpande och slagkraftiga förändringskrafterna. Detta kan bero på att möjligheter inom köpande, försäljning, betalning och informationssökning finns lättillgängligt på Internet. LÄS MER
4. Begagnade bilar : Konsumentens val mellan privatköp och den etablerade bilhandeln
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Begagnade bilar köps och säljs i allt högre utsträckning mellan privatpersoner, något som drabbar bilhandlare genom en för dem minskad försäljning. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur privatpersoner väljer var de ska köpa begagnad bil. LÄS MER
5. Att kommunicera på rätt nivå – 1024Mb vadå? : En studie om upplevda risker och informationssökning vid ett högengagemangsköp
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Internet har gett konsumenten en ökad marknadsöverblick, detta har gjort det möjligt för konsumenten att tidseffektivt jämföra varor och priser. Detta innebär att dagens konsument är betydligt mer välinformerad. Medvetenheten om en stor och komplex marknad innebär ett högt engagemang och upplevda risker med köpet som följd. LÄS MER