Sökning: "informationsteknologi"

Visar resultat 1 - 5 av 3970 uppsatser innehållade ordet informationsteknologi.

  1. 1. SUCCESSFUL CHANGE COMMUNICATION IN LARGE ORGANIZATIONS A Qualitative Case Study on a Planned Change in a Swedish County Council

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Caroline Wiklund; [2020-01-14]
    Nyckelord :Organizational planned change; Change communication; Case study; Swedish county council; Adopt to change; Diffusion of innovations theory DOI ; Thematic analysis;

    Sammanfattning : This qualitative case study explores a planned change project and its current change communication used to mediate change within one of Sweden’s largest county councils. A study on change communication is a relevant contribution to the field of organizational change communication as well as to large-scale organizations. LÄS MER

  2. 2. Förebådan i spel : För mer än bara narrativet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Edwin Granström; [2020]
    Nyckelord :mekanisk förebådan; förebådan; spelvana; upplevelse; förståelse;

    Sammanfattning : Khalifa, Silva och Togelius (2019) beskriver ett antal vanliga koncept som tillämpas i speldesign, ett av dessa är mekanisk förebådan. Konceptet innebär att en spelare först introduceras till ett problem eller hinder som de senare i spelet kan lösa genom ett nytt föremål eller ny förmåga. LÄS MER

  3. 3. Ideella föreningars hantering av GDPR

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Samuel Henriksson; [2020]
    Nyckelord :GDPR; General data protection regulation; Information security; Integrity; Non profit organzations;

    Sammanfattning : Personuppgiftlagen (PUL) fanns mellan 1992 och 2018 för att skydda människors personliga integritet. The General data protection regulation tog över 2018 dels för att fylla i de luckorsom fanns i PUL men också för att samma regler skulle gälla i alla EUs medlemsländer. LÄS MER

  4. 4. Hur bidrar prototyper med olika verklighetsgrader till effektiv kommunikation inom ett produktteam?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Moa Rintakoski; [2020]
    Nyckelord :Prototyping; Prototyper; Kommunikation; Effektiv kommunikation; User experience design; Produktteam;

    Sammanfattning : Prototyper är verktyg som UX-designers använder för att diskutera designidéer med intressenter samt för att utvärdera koncept. Prototyper har olika verklighetsgrader och används i olika syften. När en UX-designer arbetar kan denna ingå i ett produktteam. LÄS MER

  5. 5. Vägleda spelare med användning av färg : Effekten färgerna grön och röd har på navigation och vägval i virtuella miljöer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Robin Almqvist; [2020]
    Nyckelord :Färg; vägledning; omedvetenhet; datorspel; 3D-grafik;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker om färg kan utnyttjas till att omedvetet vägleda spelare i virtuella miljöer, denna studie gör det genom att försöka besvara på frågan: Hur påverkar färgerna röd samt grön hur individer navigerar ett datorspel? Detta är baserat på tidigare forskning som visar att den röda färgen har en omedveten inverkan på individer i diverse sammanhang. För att undersöka detta skapades en artefakt som bestod av ett litet spel där deltagarna gick igenom ett vardagligt rum med två utgångar på slutändan och med flera föremål med färgen röd längsmed ena sidan av rummet och färgen grön längsmed den motsatta för att se om det hade en inverkan på deras vägval samt agerande. LÄS MER