Sökning: "informativ reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden informativ reklam.

  1. 1. Perception och trovärdighet : Relationen mellan designval och trovärdighet på en webbsida

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Alicia Strömmer; Oscar Norrman; [2020]
    Nyckelord :web design; trustworthiness; graphical design; perception; first impressions; cognitive science; webbdesign; trovärdighet; grafisk design; perception; första intryck; kognitionsvetenskap;

    Sammanfattning : I en värld där information delas på internet i en rasande takt har det blivit av allt större vikt att kunna avgöra om en webbsida är tillförlitlig eller inte. Vi gör ständigt bedömningar av webbsidor utifrån hur de ser ut, men vad är det som gör att vi väljer att lita på eller fördöma en webbsida efter bara några sekunder? Hur påverkar specifika designval upplevelsen av trovärdighet? Denna studie undersökte hur upplevelsen av trovärdighet påverkas av visuella egenskaper i en webbsidas grafiska design. LÄS MER

  2. 2. Viljan att närma sig framtida reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Schultz; David Elofsson; Oskar Åkerstrand; [2018]
    Nyckelord :Reklamkapital; viljan att närma sig reklam; reklaminställning; informativ och underhållande reklam; Generation Y; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Viljan att närma sig Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15hp. Författare: David Elofsson, Amanda Schultz, Oskar Åkerstrand, Handledare: Jens Hultman Nyckelord: Reklamkapital, viljan att närma sig reklam, reklaminställning, informativ och underhållande reklam, Generation Y Syfte: Syftet med denna uppsats är att genom en kvantitativ studie undersöka vilka faktorer som i störst utsträckning påverkar Generation Y:s vilja att närma sig reklam, och hur marknadsförare därigenom kan effektivisera sina reklaminsatser. LÄS MER

  3. 3. "Äkta" reklam du ej kan ignorera : En studie av hur lyssnare upplever sig påverkas av native advertising som reklamformat  i podcasts

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Cornelia Persson; Sabina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Podcast; Consumers; Advertising; Native Advertising; Information Value; Credibility; Podcast; Konsumenter; Reklam; Native Advertising; Informationsvärde; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Marknadsföring genomgår en kontinuerlig utvecklingsfas i samma takt som samhället rör sig framåt. Det uppkommer därför ständigt nya former av reklam att analysera och förstå. Native advertising är ett reklamformat som de flesta medier idag använder sig av och podcasts är ett av medierna som anammat detta. LÄS MER

  4. 4. Brytningspunkten av informativ speltrailer : En fördjupning om speltrailer och video abstraktion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Caroline Petri; [2017]
    Nyckelord :Video abstraktion; Skräck; Speltrailer; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Media är idag en stor del av vårt vardagliga liv. Vi utsätts vardagligt för mängder av olika former av reklam över media bland annat marknadsföringsformen trailer. Denna studie fördjupar sig i just denna marknadsföringsform för att förstå dess uppbyggnad och plats inom spel industrin. LÄS MER

  5. 5. En redaktionell text med ett kommersiellt syfte : Från journalistik till Content Marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Therese Lukic; Victor Stjerngren; [2016]
    Nyckelord :Content Marketing; journalistik; redaktionell text; redaktionell ton; marknadsföring; Native Advertising; reklam; kommunikation;

    Sammanfattning : På den svenska marknaden är Content Marketing ett relativt nytt begrepp. Fenomenet kan summeras som en smart strategi för att med redaktionellt innehåll skapa en kommunikationsstrategi för en specifik målgrupp. LÄS MER