Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Marknadskommunikation under Covid-19 : en studie om Liseberg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Lindeman; Amanda Wetterberg; Sofie Bertilsson; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communication; Liseberg; Pandemic; Covid-19; amusement park; Marknadskommunikation; Liseberg; Pandemi; Covid-19; nöjespark;

    Sammanfattning : Covid-19 slog till hårt på världen och resulterade i avspärrningar och begränsningar på ett sätt människor inte varit med om tidigare. Liseberg var ett av de företag som tvingades stänga ner och under de 520 dagarna som parken var nedstängt var de tvungna att tänka gällande hur de kommunicerade till sina besökare via olika marknadskanaler. LÄS MER

  2. 2. Partiledare och deras Instagramkonton : En innehållsanalys av gestaltningen av de tre ledande partiledare på deras offentliga instagramkonton inför valet 2022

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Anna Sjölin; Filip Andersson; [2023]
    Nyckelord :Instagram; partiledare; gestaltning; propaganda; sociala medier; information.;

    Sammanfattning : Social media is in this modern time a big part of politicians life and work. Information and communication is shared in an interactive way between politics and the Swedish people. This analysis will examine the three largest party leaders in Sweden at their official Instagram. LÄS MER

  3. 3. Sportjournalistik, möt TikTok – Underhållning i kvadrat : En kvantitativ innehållsanalys med nyhetsvärden i centrum

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Filip Lindberg; Pooria Esmailzadeh Anari; [2023]
    Nyckelord :news values; TikTok; social media logic; sports journalism;

    Sammanfattning : Since the birth of social media, journalism has been challenged through an increasing social media popularity. Newsrooms have consequently established a presence in social media of their own. LÄS MER

  4. 4. “What does the organization want others to think about the organization?” : En kvalitativ studie av Obos Damallsvenskans avsedda image och strategiska kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Mathilda Henriksson; Lisa Burström; [2022]
    Nyckelord :kommunikation; avsedd image; damfotboll; sociala medier; image;

    Sammanfattning : Social media is a crucial part of today's organizational communication as it contributes to form opinions and attitudes concerning an organization's image. It is therefore important for organizations as well as for sports teams that operate on a professional level to adapt to the fragmented media landscape. LÄS MER

  5. 5. Sociala snutar : En kvalitativ intervjustudie om hur polisens kommunikation uppfattas på sociala medier utifrån trovärdighet, förtroende och image.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Engelbrektsson; Hugo Hallberg; Evelina Norén; [2021]
    Nyckelord :Förtroende; Trovärdighet; Myndigheter; Myndighetskommunikation; Polis; Polismyndigheten; Polisinfluencers; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur polisens förtroende, trovärdighet och legitimitet upplevs hos unga vuxna utifrån de inlägg som polisens officiella konton samt poliser i tjänst postat på sociala medier. Med hjälp av semistrukturerade intervjuer inhämtades det empiriska material som sedan analyserades med hjälp av tidigare forskning. LÄS MER