Sökning: "ingela carlsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ingela carlsson.

  1. 1. Från Frost till Skylanders : Hur bemöter vi barnens intressen inom förskolans verksamhet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ingela Carlsson; [2016]
    Nyckelord :preschool; hobbies; preconceptions; horizon of understanding; pedagogy of interruption; rational community; literacy; förskola; intresse; förförståelse; förståelsehorisont; avbrottets pedagogik; rationell gemenskap; litteracitet;

    Sammanfattning : In my essay, I explore the dilemma how I respond to the various hobbies that children carry with them to preschool. I want to be able to allow every child to take part of their hobbies at preschool, but I still get stuck in accepting some hobbies, while I deny others. LÄS MER

  2. 2. Alltså ledare, det ordet är ju så svårt att säga : En studie om temporärt ledarskap under musikfestivaler

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ingela Carlsson; Sara Högsten; Helena Lundén; [2013]
    Nyckelord :Volunteer Organisations; Festival Leader; Volunteer; Temporary Leadership; Temporary; Funktionärsledare; Funktionär; Temporärt Ledarskap; Temporära Organisationer; Festival;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att förmedla insikt i hur funktionärsledarna kan leda föratt få ideellt arbetande funktionärer att känna en meningsfullhet med det ideellaarbetet. Festivalorganisationerna menar att funktionärer är ovärderliga för att festivaler skavara möjliga att genomföra. LÄS MER

  3. 3. ”Content, Contact, Cash” - En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andreas Hadzikostas; Helli Shahidi; [2010-08-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: ”Content, Contact, Cash”- En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier Authors: Andreas Hadzikostas and Helli Shahidi Assigner: Newsroom Course: Degree thesis in Bachelor of Media and communication at the faculty of Journalism and mass communication at University of Gothenburg, Sweden Semester: Spring semester, 2010 Tutor: Ingela Wadbring Pages: 49, including two enclosures Purpose: To elucidate which factors are significant for successful marketing via the social media. Method: Expert interviews, Informative interviews and content analysis Material: Interviews with Lena Carlsson at Kreafon PR agency, Peter Baeza at IHM Business School, Eva and Kalle Bodestig at Mandel, Lena Ekman at Saltå kvarn and Rick Short at Indium Corporation. LÄS MER