Sökning: "inköp faktorer"

Visar resultat 1 - 5 av 169 uppsatser innehållade orden inköp faktorer.

  1. 1. "NÅ UT TILL FLER UNGDOMAR OCH SÄNKA TRÖSKLARNA IN TILL BIBLIOTEKET" : En studie om Tiktok-kontos förändringar på folkbiblioteket utifrån folkbibliotekariers perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Saga Olsson; Maya Lundgren; [2024]
    Nyckelord :Tiktok; Booktok; Sociala medier; Folkbibliotek; Folkbibliotekarie; Förändring; Förändingsprocess;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen har undersökt hur förändringsprocessen gick till när folkbibliotek skapade Tiktok-konton och vilka faktorer som spelade roll för kontos upprätthållning. Studien undersökte också hur bibliotekens konton på plattformen har förändrat biblioteksverksamheten enligt folkbibliotekarien. LÄS MER

  2. 2. Lärares val av läromedel i modersmålsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Mohammad Ali Taha; Abdisalam Hassan Yusuf; [2024]
    Nyckelord :Teaching materials; choice of teaching materials; mother tongue teaching; Arabic; Somali.; Läromedel; läromedelsval; modersmålsundervisningen; arabiska; somaliska.;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka modersmålslärares strategier för att välja läromedel samt motiven som ligger till grund för dessa val på deras modersmålsundervisning i somaliska och arabiska.Studien bygger på ett sociokulturellt perspektiv och ramverk som betonar att elever lär sig i samspel med andra människor, med hjälp av fysiska och intellektuella språkliga redskap liksom läromedel. LÄS MER

  3. 3. Organisationellt köpbeteende : En studie om köpbeteende inom B2B med fokus påålder, roll & bransch.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gabriel Wall; Robin Mehta; [2023]
    Nyckelord :Organizational buying behavior; Marketing; Post-war generation; Generation X; Generation Y.; Organisationellt köpbeteende; Marknadsföring; Efterkrigsgeneration; Generation X; Generation Y.;

    Sammanfattning : This study consists of a survey among the customers of an ITservice company. The survey examines organizational buyingbehavior in relation to the factors of age, role, and industry.Age is divided into three generations: the post-wargeneration, Generation X, and Generation Y. LÄS MER

  4. 4. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karl Sedeborn Holst; Agnes Ottander; [2023]
    Nyckelord :Consumer behaviour; sustainability; individual-focused advisory consumption; PSS; Konsumentbeteende; hållbarhet; individfokuserad rådgivande konsumtion; PSS;

    Sammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER

  5. 5. Vakuugradning : Utvärdering av vakuumgradning som efterbearbetningsmetod

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för ingenjörsvetenskap, matematik och ämnesdidaktik (2023-)

    Författare :Ketil Wigg; [2023]
    Nyckelord :deburrning machine; granules; deburring; burrs; Ra; surface finish; gradningsmaskin; granulat; gradning; Ra; vakuumgradning; ytjämnhet;

    Sammanfattning : En av de mest oönskade bieffekterna vid metallbearbetning är att det blidas grader. Grader kan definieras som plastiskt deformerat material som bildas på en produkts kanter och hörn. De uppstår oftast vid skär- och skjuvande operationer och kan bero på många olika faktorer. LÄS MER