Sökning: "inköp och hållbarhet"

Visar resultat 21 - 25 av 71 uppsatser innehållade orden inköp och hållbarhet.

  1. 21. Fårkött i det offentliga köket

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik (kandidat); Lunds universitet/Livsmedelteknisk högskoleutbildning - YTH

    Författare :Malin Nilsson; Joakim Lenander; [2022]
    Nyckelord :Fårkött; offentliga kök; hållbarhet; livsmedelsteknik; food technology; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att se om det är möjligt att servera fårkött i de offentliga köken och vilka vinster det kan ge. Årligen inhandlas livsmedel för cirka 10 miljarder kronor till de offentliga köken. LÄS MER

  2. 22. Köpprocess och valkriterier vid inköp av företagsresor : Betydelsen av hållbarhet vid val av leverantör

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Svensson; Vilma Skog; [2022]
    Nyckelord :Affärsresa; konferens; organisatoriskt industriellt köpbeteende; köpsituation; köpbeslutsgruppen; kriterier vid val av leverantörer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Syfte - Studiens syfte var att kartlägga köpprocessen och undersöka vilken betydelse hållbarhet samt andra valkriterier har för företagskunder vid köp av företagsresor. Företagsresa syftar till en konferens eller incentiveresa som inkluderar boende, mat och transport. LÄS MER

  3. 23. Ekonomisk hållbarhet : En kvalitativ innehållsanalys av integrerade rapporter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Karlsson; Frida Strömgren; [2022]
    Nyckelord :Accounting; Integrated reporting; Sustainable development; Economic sustainability; Redovisning; Integrerad rapportering; Hållbar utveckling; Ekonomisk hållbarhet;

    Sammanfattning : En hållbar utveckling består av tre dimensioner: den ekologiska, sociala och ekonomiska. Enligt lag ska en hållbarhetsrapport beskriva företagets arbete med ekologiska och sociala frågor. Ekonomin redovisas i årsrapporten. LÄS MER

  4. 24. SVERIGES MEST HÅLLBARA LIVSMEDELSKEDJA - JA TACK! - En jämförande kritisk retorikanalys av hur Coop och Lidl kommunicerar sitt miljöfokuserade CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Eklöf; Elin Eriksson; [2021-07-01]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; legitimitet; varumärke; Coop; Lidl;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och jämföra livsmedelskedjorna Coop och Lidls retorik kopplat till miljöfokuserad CSR-kommunikation som används på de egna webbplatserna och det sociala mediet Instagram. Teori: Corporate Social Responsibility, varumärkeskommunikation, retorik, legitimitet Metod: Kritisk retorikanalys Material: Texter om hållbarhet och miljö på hemsidorna och fyra inlägg från respektive företagens nationella Instagramkonto. LÄS MER

  5. 25. Ett kök kommer lastat En fallstudie på Derome Bygg & Industri med fokus på bygglogistik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Örnqvist; Amanda Wånggren; [2021-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bygglogistik är ett högaktuellt ämne som ännu är relativt outforskat. Det innefattar olika aktörers samarbetsförmåga genom hela försörjningskedjan och såväl samarbetet med kunder och leverantörer som den enskilda organisationens logistikfunktion spelar en betydelsefull roll för företaget. LÄS MER