Sökning: "inköp teorier"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden inköp teorier.

  1. 1. Identifiering av brister i Informationsöverföring mellan design och inköpsavdelning : En Fallstudie på Valmets nya kundutvecklingsprojekt

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Carl Tjärnström; [2022]
    Nyckelord :EPC; Project Management; EPC; Projektledning;

    Sammanfattning : Companies need to streamline their project management today more than ever because of the competition that is constantly getting bigger and tougher on the market. Customers are getting more and more companies to choose from for their purposes. LÄS MER

  2. 2. Coronapandemins påverkan på Volvo Cars inköpsavdelning på huvudkontoret i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yasin Erdogdu; Bljodin Ismaili; [2021-06-30]
    Nyckelord :Coronapandemin; covid-19; krishantering; kommunikation; strategiskt inköp; inköpsavdelning; Volvo Cars;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur en inköpsavdelning på ett globalt företag som Volvo Cars blivit påverkade av coronapandemin och hur de har hanterat krisen. Coronapandemin som anses vara den allvarligaste krisen som den globala befolkningen genomskådat sedan andra världskriget, har skapat enorma problem för företag. LÄS MER

  3. 3. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tobias Minin; Viktor Petersson; [2021]
    Nyckelord :Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.; Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.;

    Sammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER

  4. 4. Hur man genom design kan skapa ett hållbart beteende hos läkemdelskonsumenter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Emma Hellkvist; [2020]
    Nyckelord :design for sustainable behaviour; pharmaceutical consumtion; sustainable behaviour; discarded pharmaceuticals; design för hållbart beteende; läkemedelskonsumtion; hållbart beteende; läkemedelskassation;

    Sammanfattning : A large amount of pharmaceuticals are discarded by the public every year and a lot are flushed down the drain or disposed of in household garbage. This leads to negative effects on the environment, animals and humans. The negative effects on the environment are also the result of the pharmaceutical substances that are flushed out in manufacturing. LÄS MER

  5. 5. Möjligheter till utvecklad miljökommunikation kring återanvändning av restmaterial : En studie av hur återvinningsföretag kan anpassa sin miljökommunikation efter kunders efterfrågan och miljövärderingar

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Michaela Jaktlund; Helena Olow; [2020]
    Nyckelord :Environmental communication; recycling; green marketing; resource management; industrial symbiosis; circular economy; industrial ecology; Miljökommunikation; återvinning; grön marknadsföring; industriell symbios; miljöledning; miljömanagement; miljömarknadsföring; värdering av miljönytta; miljövärdering; returmaterial; resursåtervinning; återvinningsföretag; cirkulär ekonomi; industriell ekologi;

    Sammanfattning : Återvinningsföretag och deras utbyten med sina kunder spelar en viktig roll för möjliggörandet av återcirkulering av restmaterial, något som bidrar till en mer effektiv och hållbar resurshantering i samhället. Denna studie har därför undersökt hur återvinningsföretag kan utveckla sin miljökommunikation genom att studera hur kunder värderar miljönytta, vilka miljöåtgärder och -effekter de främst prioriterar samt vilken typ av information de skulle kunna ha användning av. LÄS MER