Sökning: "inköpsavdelning organisation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden inköpsavdelning organisation.

  1. 1. Utmaningar i gränssnittet mellan inköps- och utvecklingsavdelningen - ur ett kulturperspektiv : En fallstudie vid SAAB Dynamics AB

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för energi-, miljö- och byggteknik

    Författare :Marcus Stoor; [2014]
    Nyckelord :organisation utmaningar inköp utveckling gränssnitt organisationsteori effektivitet saab dynamics interorganisatorisk produktframtagning samarbete organisationskultur kultur avdelningskultur företagskultur;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att studera samarbetet mellan inköp och utvecklingsavdelningen utifrån ett kulturperspektiv. Studien grundar sig på teori inom två olika ämnesområden. Ett område är organisationskultur där tidigare forskning visar på hur en gemensam kultur skapar effektivitet inom företag. LÄS MER

  2. 2. Introduktion av Processorientering på LSG Sky Chefs

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pasha Taalomi; [2007]
    Nyckelord :Företagekonomi; Verksamhetsstyrning; Processorientering;

    Sammanfattning : En hårdnande marknadsbild och allt mer hårdnande konkurrenssituation ställer dagens organisationer inför större utmaningar. För att överleva måste organisationer föra en ständig kamp för att förbättra, förnya och effektivisera sina arbetsmetoder. LÄS MER

  3. 3. Co-operation between different units to make the purchasing process of indirect material more effective

    Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionen

    Författare :Anna Eriksson; Marcus Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Purchase; Communication; Cooperation; Indirect material; Inköp; Kommunikation; Samverkan; Indirekt material;

    Sammanfattning : Organisations must change in order to be able to follow the expansion in the world and be competitive along with other organisations at the global market. To successfully efficient the organisations reduce their purchasing costs for material and products. One way to reduce the purchasing costs is to centralise all purchases in an organisation. LÄS MER