Sökning: "inköpsvolym"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet inköpsvolym.

  1. 1. Cost Engineering Strategies for Industrial Sourcing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Erik Lindved; Jakob Rolén; [2019]
    Nyckelord :Cost Engineering; Cost Estimation; Procurement; Industrial Sourcing; Manufacturing Industry.; Kostnadsestimeringsteknik; kostnadsestimat; anskaffning; industriellt inköp; tillverkningsindustri.;

    Sammanfattning : The art of estimating and managing costs is commonly referred to as cost engineering which is a vital tool to counteract cost uncertainty. Current research within the area mainly focuses on the cost estimation techniques themselves and the strategic implications have not yet been studied in-depth, nor been set into relation to traditional sourcing strategies. LÄS MER

  2. 2. (Social) CRM -  En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jimmy Andresen; William Bocenda; [2017]
    Nyckelord :CRM; Social CRM; Social Network Analysis; Perceived Fairness; Social Media;

    Sammanfattning : Titel: (Social) CRM - En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen.  Frågeställning: (i) Hur ser helhetsleverantören på slutkunder idag, gällande värdering av kundinformation? (ii) Hur kan introduktionen av sociala medier som datakällor i CRM-system användas för att utveckla kundinsikter? Syfte: Studiens syfte är att undersöka helhetsleverantörers syn på betydelsen av nätverkskontexter genom att djupgående fokusera på introduktionen av sociala medier som datakälla, och dess betydelse för värderingen av slutkunder. LÄS MER

  3. 3. Substans i maktbalans : Maktpositionering av Ericssons leverantörer

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten; Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Sara Malmström; Kristin Bergstrand; [2015]
    Nyckelord :supplier relationship management; supplier power; buyer power; power matrix; power; power position; supplier; sourcing; strategic sourcing; inköp; inköpsstrategier; makt; maktpositionering; maktposition; leverantörsmakt; kundmakt; inköpsportfölj;

    Sammanfattning : Studien har utförts på företaget Ericssons avdelning för strategiskt inköp och syftar till att utforma en inköpsportfölj som kan positionera maktbalansen mellan Ericsson och dess leverantörer. Undersökningen utförs på tre olika kategorier inom inköp; Hardware, Logistics och R&D Consultancy Services. LÄS MER

  4. 4. Motiv bakom hållbar utveckling - En kvalitativ studie av två svenska företags hållbarhetsarbete med fokus på uppförandekod och leverentörsled

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Staf; Simon Nilsson; [2012-03-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den senaste tio femton åren har intresset hos konsumenter och intressenter för frågor kring miljöutsläpp, återvinning och mänskliga rättigheter vuxit sig allt större. Detta har inneburit att företag försetts med ökade krav på hållbarhetsredovisning och transparens i företagets verksamhet. LÄS MER

  5. 5. Direktmarknadsföring : En fallstudie av företaget Lessmore

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatik

    Författare :Jenny Ekdahl; Jon Sjögren; Malin Stenkilsson; [2006]
    Nyckelord :Kommunikationsgap; Direktmarknadsföring; E-handel; Kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : I Direktmarknadsföring – en fallstudie av företaget Lessmore vill författarna belysa företags problem att få sin marknadsföring att synas och höras i den stora mängden information som strömmar runt oss. Till uppsatsen har en hypotes satts upp; ”Det är ingen eller en marginell skillnad, i avseende agerande eller reaktion, mellan de olika kommunikationssätten förutom kostnad. LÄS MER