Sökning: "inlärning och minne"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden inlärning och minne.
1. Exploring serial positioning effects in Claeson-Dahl's Test for verbal learning and retention – a naturalistic study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Serial positioning effects and the derived recency ratio has shown increasing promise as clinical tools for evaluating neurocognitive disorders. These measures have remained unexplored in Claeson-Dahl’s Test for verbal learning and retention (CDT). LÄS MER
2. Utilizing energy-saving techniques to reduce energy and memory consumption when training machine learning models : Sustainable Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Emerging machine learning (ML) techniques are showing great potential in prediction performance. However, research and development is often conducted in an environment with extensive computational resources and blinded by prediction performance. LÄS MER
3. Fallenhet för media multitasking och prestation i episodiska minnesuppgifter: En experimentell kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : I denna studie undersökte vi korrelationen mellan fallenhet till multitasking och minnesprestation i episodiska minnesuppgifter för detaljer och associationer. Hypotesen var att personer med hög fallenhet till multitasking skulle prestera bättre i minnesuppgifter gällande minnen för associationer, och personer med låg fallenhet till multitasking skulle prestera bättre i minnesuppgifter gällande minnen för detaljer. LÄS MER
4. Kan VR-stödd undervisning bidra till förbättrade elevresultat?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Mitt arbete handlar om VR (virtuell verklighet) och vilka möjliga fördelar det bidrar till undervisningen i grundskolan. Jag har inriktat mig på att studera VR-teknikens effekter och syftet med denna undersökning har varit att få reda på huruvida lärande resultat och utbildningen kan förbättras med hjälp av VR samt vilka utvecklingsmöjligheter det finns för undervisningen. LÄS MER
5. Multi-Agent Deep Reinforcement Learning in Warehouse Environments
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This report presents a deep reinforcement algorithm for multi-agent systems based on the classicalDeep Q-Learning algorithm. The method considers a decentralized approach to controlling theagents, by equipping each agent with its own neural network and replay memory. LÄS MER