Sökning: "inlärning visuell"
Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden inlärning visuell.
21. Incorporating Scene Depth in Discriminative Correlation Filters for Visual Tracking
Master-uppsats, Linköpings universitet/DatorseendeSammanfattning : Visual tracking is a computer vision problem where the task is to follow a targetthrough a video sequence. Tracking has many important real-world applications in several fields such as autonomous vehicles and robot-vision. LÄS MER
22. Elever (l)är ganska lika, men ändå väldigt olika : En studie om interaktionen av sinnespreferenser i bokstavsinlärningen för elever i årskurs 1
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : I denna studie undersöks vilka undervisningsformer verksamma lärare i årskurs 1 använder i bokstavsinlärningen samt om dessa stämmer överens med elevernas framträdande sinnespreferenser. De sinnespreferenser studien utgår från är: visuell, auditiv, kinestetisk och taktil. LÄS MER
23. Visual Tracking Using Deep Motion Features
Master-uppsats, Linköpings universitet/DatorseendeSammanfattning : Generic visual tracking is a challenging computer vision problem, where the position of a specified target is estimated through a sequence of frames. The only given information is the initial location of the target. LÄS MER
24. A comparative study between factual animation and cartoon animation in a learning context
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Film har påvisats vara en populär metod för effektiv inlärning men inga tidigare undersökningar berör hur den visuella stilen av film i undervisning kan påverka inlärningen. Denna studie går därför ut på att undersöka skillnaderna mellan en saklig, informativ animerad film och en cartoon-animerad film i hur de fungerar och uppfattas i ett lärandesammanhang. LÄS MER
25. ”Så vill råtta fantastisk inte har den” : Stavningen hos döva och hörselskadade elever i årskurs fyra och fem
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Man kan misstänka att döva, hörselskadade och hörande barn har olika slags problem med rättstavning eftersom de har olika förutsättningar när de lär sig skriva. I denna studie har därför felstavningar hos döva och hörselskadade elever från årskurs fyra och fem undersökts och jämförts med en kontrollgrupp av hörande. LÄS MER