Sökning: "inlärning visuell"

Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden inlärning visuell.

  1. 21. Incorporating Scene Depth in Discriminative Correlation Filters for Visual Tracking

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Datorseende

    Författare :John Stynsberg; [2018]
    Nyckelord :Tracking; Visual; Deep; Learning; Machine; Learning; CNN; Convolutional; Neural; Network; Unsupervised; Learning; Clustering; Genetic Algorithms; Features; Visual featues; Channel; Coding; RGBD; Scene; Depth; Map; Kinect; Discriminative; Correlation; Filters; SRDCF; DCF; Spatial; Spatially; Regularized; Hyperparameter; Search; Occlusion; Detection; Handling; Kalman; Filters; Normalized; Convolution; Bayesian; Gaussian; Mixture; Scale; Estimation; Conjugate; Gradient; Linkoping; Sweden; Visuell; Följning; Särdrag; Djupa; Faltningsnätverk; Maskininlärning; Djup; Inlärning; Genetiska; Algoritmer; Klustring; Djup; RGBD; Linköping; Sverige;

    Sammanfattning : Visual tracking is a computer vision problem where the task is to follow a targetthrough a video sequence. Tracking has many important real-world applications in several fields such as autonomous vehicles and robot-vision. LÄS MER

  2. 22. Elever (l)är ganska lika, men ändå väldigt olika : En studie om interaktionen av sinnespreferenser i bokstavsinlärningen för elever i årskurs 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sandra Gustavsson; Christina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :läs- och skrivinlärning; bokstavsinlärning; undervisningsformer; lärstilar; sinnespreferens; visuell; auditiv; kinestetisk; taktil; legitimeringsmodell;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vilka undervisningsformer verksamma lärare i årskurs 1 använder i bokstavsinlärningen samt om dessa stämmer överens med elevernas framträdande sinnespreferenser. De sinnespreferenser studien utgår från är: visuell, auditiv, kinestetisk och taktil. LÄS MER

  3. 23. Visual Tracking Using Deep Motion Features

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Datorseende

    Författare :Susanna Gladh; [2016]
    Nyckelord :Visual tracking; tracking; optical flow; deep features; DCF; correlation filters; SRDCF; computer vision;

    Sammanfattning : Generic visual tracking is a challenging computer vision problem, where the position of a specified target is estimated through a sequence of frames. The only given information is the initial location of the target. LÄS MER

  4. 24. A comparative study between factual animation and cartoon animation in a learning context

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sara Björkqvist; [2016]
    Nyckelord :Animation; multimediainlärning; film; visuell kommunikation; disney; cartoon;

    Sammanfattning : Film har påvisats vara en populär metod för effektiv inlärning men inga tidigare undersökningar berör hur den visuella stilen av film i undervisning kan påverka inlärningen. Denna studie går därför ut på att undersöka skillnaderna mellan en saklig, informativ animerad film och en cartoon-animerad film i hur de fungerar och uppfattas i ett lärandesammanhang. LÄS MER

  5. 25. ”Så vill råtta fantastisk inte har den” : Stavningen hos döva och hörselskadade elever i årskurs fyra och fem

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Moa Gärdenfors; [2016]
    Nyckelord :stavning; felstavade ord; felstavningar; fonetiskt acceptabelt felstavade ord; inlärning; ljudning; döva barn; hörselskadade barn;

    Sammanfattning : Man kan misstänka att döva, hörselskadade och hörande barn har olika slags problem med rättstavning eftersom de har olika förutsättningar när de lär sig skriva. I denna studie har därför felstavningar hos döva och hörselskadade elever från årskurs fyra och fem undersökts och jämförts med en kontrollgrupp av hörande. LÄS MER