Sökning: "inlärningssvårigheter autism"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden inlärningssvårigheter autism.
1. Unlocking Inclusion : Exploring Teachers’ Adaptive Strategies in Assessing Students with Autism
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : The present study focuses on exploring the strategies and adaptations employed by English teachers in assessing students with autism. The study seeks to investigate both the types of strategies and adaptations employed, as well as the degree to which they are utilized. LÄS MER
2. Effekterna av att använda digitala lärresurser : En systematisk litteraturstudie om digitala lärresursers påverkan på matematikinlärningen för elever med inlärningssvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i HalmstadSammanfattning : There has previously been research into teaching methods that contribute and help students with learning difficulties in their mathematics learning. On the other hand, research on whether digital teacher resources contribute to and influence the mathematics learning of students with learning difficulties is limited. LÄS MER
3. Product design for children with NDD diagnoses
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Neurodevelopmental disorders (NDD) is a collective name for diagnoses such as ADHD, ASD/Autism, Tourette’s syndrome and language disorders. A child with these diagnoses has different deficits that can be divided into the following problem areas; Social interaction, Learning difficulties, Memory and motor skills, and Concentration difficulties. LÄS MER
4. Elever med ADHD, autism eller inlärningssvårigheter i kooperativt lärande i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om lärare upplever att elever med ADHD, autism eller inlärningssvårigheter gynnas eller missgynnas av kooperativt lärande i matematiken. Studien utgår från ett fenomenografiskt perspektiv. LÄS MER
5. Hur kan skolpersonal arbeta för elever som fått diagnoserna ADHD och Autism?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Det är ett precisionsarbete att välja undervisningsmetoder och förhållningssätt som passar alla elever också elever med diagnoserna ADHD och autism. Syftet med den här studien är att undersöka vad föräldrar och pedagoger upplever som framgångsfaktorer i skolsituation, vad föräldrar och pedagoger upplever som svårigheter i skolsituation och vilka arbetssätt och förhållningssätt som kan underlätta skolsituationen för elever med diagnoserna. LÄS MER