Sökning: "inlärningstekniker"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade ordet inlärningstekniker.
11. Unsupervised Learning of Visual Features for Fashion Classification
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Deep Learning has changed the way computer vision tasks are being solved in the current age. Deep Learning approaches have achieved state-of-the-art results in computer vision problems like image classification, image verification, object detection, and image segmentation. LÄS MER
12. Vault: Exploring the effects of social and collaborative platforms in a mobile relational learning application
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Mobila enheter är idag en stor del av våra liv och har förändrat hur vi gör många av våra vardagsaktiviteter, såsom att läsa en bok eller att se sitt favoritprogram. Detta har också lett till förändringar i våra utbildningar eller mer specifikt hur vi lär oss och lär ut till andra [1]. LÄS MER
13. Semi-Supervised Learning with Sparse Autoencoders in Automatic Speech Recognition
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This work is aimed at exploring semi-supervised learning techniques to improve the performance of Automatic Speech Recognition systems. Semi-supervised learning takes advantage of unlabeled data in order to improve the quality of the representations extracted from the data. LÄS MER
14. Testeffekten som medel för att förbättra läsförståelse?
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Swedish school children exhibit deteriorating knowledge results in terms of reading comprehension. Previous research shows that a method to increase the level of knowledge is the use of evidence-based learning techniques. LÄS MER
15. Aktivt lärande genom conveyance inom digitala spel : Spelares engagemang och påverkan av inlärningstekniker inom digitala spel
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : I detta arbete jämförs explicit och förmedlande (conveyance) inlärningsteknik för kommersiella spel och undersöka hur de påverkar spelarens resultat samt kunskap om spelets struktur. Undersökningar från början av 1970-talet visar på hur aktivt lärande ökar deltagarens engagemang jämfört med vid passiv explicit inlärning. LÄS MER