Sökning: "inlärningstekniker"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade ordet inlärningstekniker.

  1. 11. Unsupervised Learning of Visual Features for Fashion Classification

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sumeet Dhariwal; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Deep Learning has changed the way computer vision tasks are being solved in the current age. Deep Learning approaches have achieved state-of-the-art results in computer vision problems like image classification, image verification, object detection, and image segmentation. LÄS MER

  2. 12. Vault: Exploring the effects of social and collaborative platforms in a mobile relational learning application

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Fredrik Åckerström; Niklas Johansson; [2019]
    Nyckelord :Mobile learning; Relational learning; Collaborative learning; Parkour; Mobile development; Social and collaborative platforms;

    Sammanfattning : Mobila enheter är idag en stor del av våra liv och har förändrat hur vi gör många av våra vardagsaktiviteter, såsom att läsa en bok eller att se sitt favoritprogram. Detta har också lett till förändringar i våra utbildningar eller mer specifikt hur vi lär oss och lär ut till andra [1]. LÄS MER

  3. 13. Semi-Supervised Learning with Sparse Autoencoders in Automatic Speech Recognition

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :AKASH KUMAR DHAKA; [2016]
    Nyckelord :machine learning; automatic speech recognition; semi supervised learning;

    Sammanfattning : This work is aimed at exploring semi-supervised learning techniques to improve the performance of Automatic Speech Recognition systems. Semi-supervised learning takes advantage of unlabeled data in order to improve the quality of the representations extracted from the data. LÄS MER

  4. 14. Testeffekten som medel för att förbättra läsförståelse?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Emma Aggelid; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Swedish school children exhibit deteriorating knowledge results in terms of reading comprehension. Previous research shows that a method to increase the level of knowledge is the use of evidence-based learning techniques. LÄS MER

  5. 15. Aktivt lärande genom conveyance inom digitala spel : Spelares engagemang och påverkan av inlärningstekniker inom digitala spel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Erik Christersson; [2012]
    Nyckelord :Conveyance; Inlärning; Leveldesign; Explicit lärande; Aktivt lärande;

    Sammanfattning : I detta arbete jämförs explicit och förmedlande (conveyance) inlärningsteknik för kommersiella spel och undersöka hur de påverkar spelarens resultat samt kunskap om spelets struktur. Undersökningar från början av 1970-talet visar på hur aktivt lärande ökar deltagarens engagemang jämfört med vid passiv explicit inlärning. LÄS MER