Sökning: "inledning om säljare"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden inledning om säljare.

  1. 1. Due diligence vid företagsförvärv : En kvalitativ studie ur företrädare för advokat- och revisionsbyråers perspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kaltrina Berisha; Kaltrina Xhemajli; [2021]
    Nyckelord :Company acquisitions; due diligence; information asymmetry; target company; auditing and law firms.; Företagsförvärv; Företagsbesiktning; informationsasymmetri; målföretag; revisions- och advokatbyråer.;

    Sammanfattning : Introduction Due diligence or “företagsbesiktning” as it is called in Swedish is an approach to collect and review information about a company's characteristics and risks prior to negotiation and decision on a significant business transaction regarding the acquisition object. A due diligence is often carried out in connection with company transfers and in most cases buyers or sellers hire a law firm or auditing firm for the implementation. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters motivation till att återförsälja kläder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emelie Olesen; [2020]
    Nyckelord :consumers as resellers; konsumentåterförsäljare; konsumentbeteende; motivationer; second hand; kläder; hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters motivation till att återförsälja kläder. Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds Universitet, Campus Helsingborg. KSMK65 Examensarbete för kandidatexamen, VT2020, 15 HP. LÄS MER

  3. 3. Informerande rådgivare eller beräknande säljare? : En explorativ studie om klienters uppfattningar avseende revisorers korsförsäljning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Viktoria Jerilgård; Matilda Spetsmark; [2016]
    Nyckelord :Cross-selling; Information; Client perspective; Non-audit services; Unlisted companies; Korsförsäljning; Information; Klient; Icke revisionsnära tjänster; Onoterade företag;

    Sammanfattning : Inledning: Mer än hälften av revisionsbyråernas intäkter härrör från icke revisionsnära tjänster och det är de befintliga klienterna som köper flest tjänster. Det finns anledning att tro att klienter inte alltid uppfattar revisorers försök till korsförsäljning som just korsförsäljning utan att de istället uppfattar det som information. LÄS MER

  4. 4. Revisionsbolagens framtid : Hur ska revisionsbolagen hantera avskaffandet av revisionsplikten?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emma Andersson; Martina Classon; Linda-Marie Emilsson; [1988]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning: Idag krävs det att alla aktiebolag i Sverige får sina räkenskaper granskade av en kvalificerad revisor. Det har länge varit på tal om att avskaffa revisionsplikten i landet och följa utvecklingen inom EU. LÄS MER