Sökning: "innate talent"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden innate talent.

  1. 1. Hur ser dagens kultur- och musikskolelärare på begreppet musikalisk talang och hur påverkar det deras undervisning?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Henrik Lindqvist; [2021]
    Nyckelord :Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Begåvning; Medfödd talang; Musikalisk talang; Talang; Kulturskolan; Educational science; Music education; Giftedness; Innate talent; Musical talent; Talent; Natural ability; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : I den här studien har jag undersökt hur dagens kultur- och musikskolelärare ser på begreppet musikalisk talang och hur deras synsätt jämför sig med tidigare musiklärares syn på densamma under det senaste århundradet. Den forskning jag har granskat har visat att musikalisk talang kan förbättras genom övning och inte är medfödd eller statisk. LÄS MER

  2. 2. Ett Tränat Öga

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Isac Steinmo; [2020]
    Nyckelord :talent; elite investment; academy coaches; players; parents;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inom fotbollen råder det oenighet kring definitionen av begreppet talang. Vissamenar att talang utgörs av medfödda egenskaper, andra hävdar att talang bildas vid mycketträning. Ändå är talang hos unga fotbollsspelare en central del av den akademi som finnsinom fotbollsklubbar med elitambitioner. LÄS MER

  3. 3. Bedömning ur ett elevperspektiv

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kajsa Broo; [2015]
    Nyckelord :bedömning; betyg; elevperspektiv; feedback; formativ; gymnasieskola; motivation; stress; summativ;

    Sammanfattning : In society and school today there is a major focus on assessment, and this can for example be seen in an increased research on assessment over the last ten years. But one research topic still quite unexplored is how students perceive assessment. LÄS MER

  4. 4. Chapter 1: In Search of Innate Leadership : Discovering, Evaluating and Understanding Innateness

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Erica Morra; Lisa Zenker; [2014]
    Nyckelord :genetic inheritability; gene expression; genetic determination; gene mutation; case study; innatism; traits; leadership; behaviour; brain development; brain function; neural pathway; neural coding; SNP variation; connectomics; genomics; heritability; leadership theory; DNA; competencies; environment; education; behavioural psychology; genetics; trait theory; nature vs nurture; dopamine; neurotransmitters; polygenetic traits; Google; Hitler; personality; innate leadership; Morra; Zenker;

    Sammanfattning : Every individual is born with different natural competencies that can be honed by both voluntary and involuntary environmental stimuli. The response our genotype decides to make, if any, towards those stimuli, determines how well our competencies develop. LÄS MER

  5. 5. Thailand’s Nation Branding : A study of Thai nation-brand equity and capabilities

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Piyada Prucpairojkul; Supatana Triamsiriworakul; [2008]
    Nyckelord :Nation branding; Thailand; Nation equity; Country internal analysis; Country Branding;

    Sammanfattning : Problem: Which of Thailand’s four main sectors that nation brands compete including tourism, FDI, export promotion, and talent attraction that should be develop a main focus in developing a stronger Nation Brand for the country comparing to other four countries in South East Asia including Singapore, Malaysia, Indonesia, and the Philippines? Purpose: The purpose of this paper are 1) to study and analyze the current status of Thailand’s nation brand equity and 2) to examine the feasibility in each of Thailand’s four main sectors that nation brands compete including tourism, FDI, export promotion, and talent attraction by comparing to other four countries in ASEAN including Singapore, Malaysia, the Philippines, and Indonesia in order to generate recommendations for the country in developing a stronger nation branding strategy in the future. Method: In order to achieve our purpose, firstly, we chose ‘Asset-based Nation brand equity’ model to collect the information and perform analysis on the contribution of both nation internal and external assets towards nation brand equity. LÄS MER