Sökning: "innehållsanalys annons"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden innehållsanalys annons.

  1. 1. Djuret som designelement i svenska magasinannonser

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Agnes Eriksson Alm; Darja Golubeva; [2021]
    Nyckelord :animals in adver; sing; visual analysis; adver; sement design; graphic design of adver; sements; quan; ta; ve content analysis; animal as design element; annons med djur; visuell analys; annonsdesign; annonser visuell uOormning; kvan; ta; v innehållsanalys; djur som designelement;

    Sammanfattning : Bakgrund Den djupt rotade rela;onen mellan människa och djur användsidag ibland av reklammakare. A: använda djur som e:designelement för a: få kontakt mellan mo:agaren ochannonsens budskap kan appliceras på olika vis av varierandeorsak. Idag saknas det studier på svenska av magasinannonsermed djur som designelement. LÄS MER

  2. 2. Bäst i Halmstad : En kvalitativ och kvantitativ innehållsanalys av IS Halmias damlag under 1970 - 1980

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Fredrik Bernström; [2020]
    Nyckelord :IS Halmia; Kamratgäng; Damfotboll;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar damfotbollens genombrott under 1970-talet i Halmstad och IS Halmias uppkomst som Halmstads första damlag. Synen på damfotbollen var fortfarande pessimistisk och många ansåg att fotboll var en manlig sport som kvinnor inte skulle syssla med. LÄS MER

  3. 3. Träningsappar som verktyg i hälsofrämjande syfte : - Användares erfarenheter och upplevelser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskap

    Författare :Emelie Thorngren; [2015]
    Nyckelord :Physical activity; Public Health; Health Promotion; Application; App; Smartphone; Fysisk aktivitet; Folkhälsa; Hälsofrämjande arbete; Applikation; Smartphone; Hälsopromotion;

    Sammanfattning : Physical inactivity is the fourth leading risk factor for global mortality. To prevent and change this the society need to develop good approaches and interventions to promote physical activity. The purpose of this thesis was to investigate which experience existing users have of smartphone training applications. LÄS MER

  4. 4. Könsdiskriminering i svenska annonser : Skillnader och likheter i friade och fällda fall anmälda hos Reklamombudsmannen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Pamela Hamnström; Simone Ejemar; [2015]
    Nyckelord :Gender discrimination; ads; reklamombudsmannen; Könsdiskriminering; annonser; reklamombudsmannen;

    Sammanfattning : Sexism och könsdiskriminering är ämnen som idag exponeras mycket i media. De tar stor plats och bäddar för diskussion både i sociala medier och i verkligheten. LÄS MER

  5. 5. "Jag litar inte på ett ord de skriver. Det är bara dumheter." : En studie om läsares reaktioner på smygreklam och hur det påverkar tidningarnas trovärdighet.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna Morveto; Lisa Näs; [2014]
    Nyckelord :Advertorial; smygreklam; trovärdighet; textreklam; journalistik; dagspress; magasin;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: I flera magasin har en viss typ av annons blivit allt vanligare. Inbäddad bland redaktionellt material och vanliga helsidesannonser kan man ibland se en annons som vid första anblicken ser ut som redaktionellt material men som i själva verket är en annons. Denna typ kallas för ”advertorial”. LÄS MER