Sökning: "innehållsanalys annons"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden innehållsanalys annons.
1. Djuret som designelement i svenska magasinannonser
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund Den djupt rotade rela;onen mellan människa och djur användsidag ibland av reklammakare. A: använda djur som e:designelement för a: få kontakt mellan mo:agaren ochannonsens budskap kan appliceras på olika vis av varierandeorsak. Idag saknas det studier på svenska av magasinannonsermed djur som designelement. LÄS MER
2. Bäst i Halmstad : En kvalitativ och kvantitativ innehållsanalys av IS Halmias damlag under 1970 - 1980
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Uppsatsen behandlar damfotbollens genombrott under 1970-talet i Halmstad och IS Halmias uppkomst som Halmstads första damlag. Synen på damfotbollen var fortfarande pessimistisk och många ansåg att fotboll var en manlig sport som kvinnor inte skulle syssla med. LÄS MER
3. Träningsappar som verktyg i hälsofrämjande syfte : - Användares erfarenheter och upplevelser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskapSammanfattning : Physical inactivity is the fourth leading risk factor for global mortality. To prevent and change this the society need to develop good approaches and interventions to promote physical activity. The purpose of this thesis was to investigate which experience existing users have of smartphone training applications. LÄS MER
4. Könsdiskriminering i svenska annonser : Skillnader och likheter i friade och fällda fall anmälda hos Reklamombudsmannen
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Sexism och könsdiskriminering är ämnen som idag exponeras mycket i media. De tar stor plats och bäddar för diskussion både i sociala medier och i verkligheten. LÄS MER
5. "Jag litar inte på ett ord de skriver. Det är bara dumheter." : En studie om läsares reaktioner på smygreklam och hur det påverkar tidningarnas trovärdighet.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: I flera magasin har en viss typ av annons blivit allt vanligare. Inbäddad bland redaktionellt material och vanliga helsidesannonser kan man ibland se en annons som vid första anblicken ser ut som redaktionellt material men som i själva verket är en annons. Denna typ kallas för ”advertorial”. LÄS MER