Sökning: "innehållsanalys textanalys facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden innehållsanalys textanalys facebook.

  1. 1. Dagens representation av etniciteter i marknadskommunikation av kosmetika : Hur Kicks inkluderar mångfald i deras mediekanaler

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Kristin Hägglund; Ruta Iohannes Haile; Sandra Karlberg; [2020]
    Nyckelord :Media; representation; rasifiering; etniciteter;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur mångfald representeras inom sminkindustrin i Skandinavien, med fokus på Kicks. Undersökningen är baserad på en analys av innehållet på Kicks Facebook-sida och deras hållbarhetsrapporter. Materialet som analyserats är hämtat från tidsperioden 2017-2018. LÄS MER

  2. 2. Fattaru vad jag säger? : En studie om hur kommuner använder sig av klarspråk på Facebook

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rickard Hammarstedt; Anton Westin; [2019]
    Nyckelord :Klarspråk; Facebook; Kommuner; Utrikes födda; Språkbarriären;

    Sammanfattning : Problemformulering och Syfte:I takt med att mängden utrikes födda i Sverige växer varje år blir det allt viktigare för kommuner med stora andelar utrikesfödda att använda sig av ett klart och tydligt språk så att en så stor mängd av befolkningen ska kunna ta till och förstå dess innehåll som möjligt. Utefter denna problemformulering formades syftet för denna uppsats, att undersöka hur små kommuner, med en hög andel utrikesfödda,förhåller sig till de krav som finns kring klarspråk när de publicerar inlägg på Facebook. LÄS MER

  3. 3. Vem får synas på skolans Facebook? : En fallstudie om Molkoms Folkhögskola på Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Fredrik Jacobsen; Maria Palmestål; [2018]
    Nyckelord :facebook; groups; public relations; school; storytelling; students; facebook; grupper; public relations; skola; storytelling; studenter;

    Sammanfattning : Sociala medier är i dagens samhälle en stor del av människors vardag och många företag och organisationer, där skolor ingår, ser detta som en möjlighet att kommunicera med sina publiker. Syftet med denna uppsats är att undersöka en skolas kommunikation i det sociala mediet Facebook för att besvara den övergripande frågeställningen “Vilka studentgrupper får synas i kommunikationen på en skolas Facebook-sida, hur berättar skolan om dessa och vilka är de möjliga följderna för skolan som organisation?”. LÄS MER

  4. 4. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Daniel Miesenberger de Morais; Oscar Kjellström; [2015]
    Nyckelord :social media; Real-Time Marketing; real time; interactivity; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; reputation; social media; sociala medier; Real-Time Marketing; real time; interaktivitet; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; anseende;

    Sammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ och kvantitativ fallstudie om två svenska livsmedelsföretags kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Erik Bråneryd; [2014]
    Nyckelord :Nyckelord: Facebook; Lidl; ICA; tvåvägskommunikation; word-of-mouth; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet är att belysa hur ICA och Lidl kommunicerar och marknadsför sig via Facebook, samt att se huruvida de även använder det för att skapa mer symmetriska band med sin publik. Frågeställningar berör vilka mönster som finns i kommunikationen och hur interaktionerna mellan företagen och de som kommenterade ser ut. LÄS MER