Sökning: "innehållskvalitet"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet innehållskvalitet.

  1. 1. Influence of Website Characteristics on Initial Trust in M-Commerce for Young Consumers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elin Forsberg; [2021]
    Nyckelord :M-commerce; Initial Trust; Website Characteristics; Case Study; Online Consumer Trust: User Interface Design; User Experience; Usability.;

    Sammanfattning : Lack of trust is argued to be one of the key reasons behind buyers’ reluctance to purchase online. In mobile commerce (m-commerce), gaining initial trust upon the first visit from prospective consumers highly depends on the design of the website. LÄS MER

  2. 2. YOUTUBE SOM LÄRRESURS I YRKESUTBILDNING

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Helene Carlsson; [2020-08-10]
    Nyckelord :undervisning; vård- och omsorgspersonal; undersköterska; färdigheter; kompetens; instruktionsvideo; YouTube; innehållskvalitet; utvärdering; multimodalitet; design för lärande; didaktisk design; metafunktioner;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens övergripande syfte har varit att beskriva och analysera ett antal instruktionsvideos didaktiska design, samt hur denna design formar och skapar villkor för yrkeselevers lärande. Syftet har också varit att, med utgångspunkt i gymnasieskolans styrdokument, beskriva och analysera hur kravet på att vård och omsorgsuppgifter ska utföras på ett yrkesmässigt sätt kommer till uttryck i de aktuella videoklippen. LÄS MER

  3. 3. A multi-dimensional model and approach for evaluation of service quality in private education : A key to competitiveness on a rapidly changing market

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :ULRIKA HERMANSSON; [2014]
    Nyckelord :service quality; evaluation model; quality improvement; private education; customer focus; systems approach; Voice Of the Customer; servicekvalitet; utvärderingsmodell; kvalitetsförbättring; privat utbildning; kundfokus; systemtänkande; Voice Of the Customer;

    Sammanfattning : På grund av den kraftiga tillväxt som skett i servicesektorn, vilken idag står för ungefär 70 procent av den totala ekonomiska aktiviteten i världen, har anpassning till nya krav blivit en förutsättning för att säkra en stark position på en snabbt föränderlig och konkurrensutsatt marknad. Oron för kvalitet har därmed vuxit och begreppet är idag, mer än någonsin, en viktig del av en organisations verklighet och vardag. LÄS MER