Sökning: "innehållsskapare"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet innehållsskapare.

  1. 1. Att skapa innehåll : En inblick i hur innehållsskapare kommunicerar med sina följare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Locklin Thuresson; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; TikTok; Content creator;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker och exemplifierar hur innehållsskapare, influencers, kommunicerar med sin publik på plattformar där huvudinnehållet är tidsbegränsade videor med en tidsgräns på några minuter, till exempel TikTok. Huvudfrågan är om, och i så fall hur, innehåll som är sponsrat skiljer sig från innehåll som inte är sponsrat. LÄS MER

  2. 2. From Support to Disruption : Highlighting the discrepancy between user needs, current AI offerings and research focus for professional video creators, a situated user study.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sietse van den Nieuwenhuijzen; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Video Production; User-Centered Design; AI Ethics; Generative AI; Artificiell Intelligens; Videoproduktion; Användarcentrerad Design; AI-etik; Generativ AI;

    Sammanfattning : Artificial intelligence (AI) has the potential to transform various industries, including the creative industry [1]. The potential disruption is facilitated by technology-driven products, with these products it is increasingly important to keep user goals, behaviour and needs at the centre during the development and designing phase. LÄS MER

  3. 3. Does the game Genshin Impact follow the 40 second rule for the frequency of points of interest that is used in The Witcher 3?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Felix Krafft; Hugo Wiking; Danai Katsoula Johansson; [2023]
    Nyckelord :Video games; Level design; Open world games; Genshin Impact; The Witcher 3: Wild hunt; 40 seconds rule; Points of interest; Videospel; Level design; Öppna spel världar; Genshin Impact; The Witcher 3: Wild hunt; 40 sekunders regeln; Intressanta platser;

    Sammanfattning : The open world game The Witcher 3: Wild Hunt (2015) has been proven to follow a 40 second rule when placing points of interest for players to explore. The developers of the game said in an interview that the rule existed, and this was proven by a study made in 2021 by Cojanu and Jaber (2021). LÄS MER

  4. 4. A high-performance API for smart content-driven mobile applications

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Félix Fonteneau; [2022]
    Nyckelord :API; Content Driven API; REST; GraphQL; API Test Application; Mobile Applications; API; Innehållsdriven API; REST; GraphQL; API Testapplikation; Mobilapplikationer;

    Sammanfattning : Nowadays, smartphones are one of the main mediums to transfer content to clients and they provide a good interface for the delivery of digital therapeutics (DTx). Application Programming Interfaces (APIs) are keystones for any service-based mobile application to manage the data transfer between the clients and the server(s). LÄS MER

  5. 5. The 40 Seconds Rule and Points of Interest in The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Maher Jaber; Andrei Cojanu; [2021]
    Nyckelord :Video games; Open worlds; The Witcher 3: Wild Hunt; Points of interest; 40 Seconds Rule; World building; Videospel; Öppna världar; The Witcher 3: Wild Hunt; Intressanta platser; 40 sekunder regeln; Världsbyggnad;

    Sammanfattning : The Witcher 3: Wild Hunt is one of the best selling open world video games in recent years. Thanks to the game’s popularity, other game designers might want to replicate its world design methods. LÄS MER