Sökning: "innovativ marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden innovativ marknadsföring.
1. Lokal affärsutveckling : En kvalitativ studie kring småföretags drivkrafter till att införa e-handel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I takt med den snabbt växande digitaliseringen har de digitala förändringarna lett till att e-handeln växt kraftigt. På sikt har den tagit över alltmer och fler konsumenter väljer idag att handla online. Detta har lett till att fler företag har behövt se över sin affärsmodell och anpassa sig efter digitaliseringen. LÄS MER
2. Kristiders påverkan på restaurangverksamheters överlevnad : En kvalitativ studie om ett urval restaurangers arbete med innovativ marknadsföring för att utmana Covid19
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På grund av pandemin var det många företag som fick ställa om sina verksamheter för att överleva vilket har lett till stora nivåer av innovationskraft, inte minst inom marknadsföring. Innovativ marknadsföring beskrivs som påhittig samt förnyande och handlar om att gå utanför boxen för att generera ett högre kundvärde och bli mer konkurrenskraftig. LÄS MER
3. Does web usability affect brand perception? : A comparative study on the "Iliad Italia S.P.A." corporate website
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The concept of brand nowadays goes beyond the simple logo printed or displayed on a product or service. Branding is an important element for companies, and the communication channels used to deliver brand messages play a fundamental role. LÄS MER
4. Marknadsför dig mot kundens hjärta : - En kvalitativ studie om hur företag kan nyttja emotionell marknadsföring på sociala medier
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Företags nyttjande av emotionell marknadsföring har på senare år ökat drastiskt, än idag är det ett relativt outforskat område med stor potential för företag. Varumärken värderas ofta utifrån finansiella aspekter där det immateriella hamnar i skymundan, trots dess väsentliga betydelse. LÄS MER
5. Plats i förändring : En fallstudie över hur Solna stad och Stockholms stad använt sig av platsmarknadsföring för Hagastaden
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om vilken betydelse platsmarknadsföring har för den kommunala fysiska planeringen. Syftet med undersökningen är att redogöra för avsikten, processen och mottagandet av platsmarknadsföring. LÄS MER