Sökning: "inom arla"
Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser innehållade orden inom arla.
11. Mjölk och svensk identitet – köp två, betala för en? -En analys av hur Arla Foods och Oatlys reklamfilmer från "mjölkkriget" reproducerar en nationalistisk diskurs
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Idag blir det allt vanligare att marknadsföra produkter – inte minst mat – som genom idéer, värden och identiteter kopplade till nationalism. Föreliggande studie undersöker hur reklamfilmer från det svenska "mjölkkriget" – ett reklamkrig mellan mjölkproducenten Arla Foods och havredrycksföretaget Oatly – reproducerar en nationalistisk diskurs. LÄS MER
12. Klimatkompensation – en översikt
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Klimatkompensation är en relativt nyutvecklad mekanism och har till viss del standardiserats efter Kyotoprotokollet. Rapporten syftar till att kartlägga mekanismens applika- tioner, bakgrund, certifikat och program genom en komparativ litteraturstudie. LÄS MER
13. Hälften mjölk, hälften fail? En fallstudie om Arlas produktlansering av en Laktosfri Mjölk- och Havredryck
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Hälften mjölk, hälften fail? Fallstudien syftar till att undersöka vilka attityder som går att urskilja gentemot Arlas varumärkesförlängning av sin Laktosfria Mjölk- och Havredryck samt vilka faktorer som påverkar formandet av dessa attityder. Detta för att få en förståelse för hur en varumärkesförlängning utifrån ett konsumentperspektiv kan påverka modervarumärkets varumärkesvärde. LÄS MER
14. Sociala Medier - Bara en massa issues?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This case study aims to investigate how Arla responds to negative comments posted to their social media in order to gain knowledge of how they take into consideration Issues Management in their social media communication. Through a netnographic observation and two in-depth interviews with Arlas press- and media manager we gather empirical material. LÄS MER
15. The spark of a paracrisis
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis written within the field of strategic communication and digital media, aims to understand how discourse constructs the paracrisis prevailing on the dairy corporation Arla's Instagram account. A social constructivist perspective to reality and a hermeneutic approach to meaning has been the frame of reference for this study. LÄS MER