Sökning: "inom arla"
Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade orden inom arla.
21. Contributions of lean production to the development of sustainable business practices in the food industry : the case of Arla Foods
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Corporations in the food industry are under pressure from stakeholders to take responsibility for their social and environmental impact (Garnett, 2013). In the struggle, several initiatives have been implemented where the aim is to find a balance between financial, social as well as environmental aspects (Amani et al., 2015). LÄS MER
22. Mjölken som surnade
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Mjölken som surnade Denna studie ämnar undersöka hur en organisation kan kriskommunicera på det sociala mediet Twitter, under en förtroendekris. Det bondeägda kooperativet Arla går på knäna i den rådande mjölkkrisen, trots det har det uppdagats att delar av Arlas organisation haft en osund kostnadskultur. LÄS MER
23. Välfärd i fred - överlevnad i krig : Det civila och militära försvaret i Sverige under kalla kriget med fokus på Köpings civilförsvarsanläggning i Arlaberget
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Denna uppsats syftade i att undersöka en civilförsvarsanläggning lokaliserad i Arlaberget utanför Köping genom en studie på lokal nivå. För att placera den lokala undersökning i ett större sammanhang presenterades först en sammanställning av de nationella försvarssatsningar som ägde rum i Sverige under det kalla kriget i uppsatsen. LÄS MER
24. Milk Packaging in Sweden: Local Consumers' effect on the Visual Communication
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Precis som det finns dialekter i det talade språket kan symboler och färger ha olika betydelser i olika delar av ett land. Dessa visuella dialekter är en del av den ideologi som finns på en plats och påverkar hur text och bild uppfattas och tolkas av befolkningen. LÄS MER
25. Communication of CSR activities : a case study in the dairy sector
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Recent corporate challenges require effective communication in order to secure a company’s reputation. Companies as a result, need to be committed to a series of corporate social and environmental practices along with their financial commitments to their shareholders and investors. LÄS MER