Sökning: "inre modeller"
Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden inre modeller.
1. När den inre rösten mjuknar : En tematisk analys av självmedkänsla
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Detta är en induktiv studie om självmedkänsla vars syfte är att undersöka hur närvaron av självmedkänsla upplevs för gemene man. Studiens viktigaste fynd är den inre dialogens betydelse för upplevelsen av självmedkänsla, vilket saknas i tidigare teoretiska modeller i ämnet. LÄS MER
2. Glauber Monte Carlo for proton-proton and virtual-photon-proton collisions
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Teoretisk partikelfysik - Geonomgår omorganisationSammanfattning : In high energy physics, we want to probe the inner structures and behaviours of the particles that are the building blocks of our universe. This is often done by colliding nuclei together. LÄS MER
3. Deep Learning-based Regularizers for Cone Beam Computed Tomography Reconstruction
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Cone Beam Computed Tomography is a technology to visualize the 3D interior anatomy of a patient. It is important for image-guided radiation therapy in cancer treatment. During a scan, iterative methods are often used for the image reconstruction step. LÄS MER
4. Indikator för att kontrollera säkerhetsstatus på cykelhjälmar
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Projektet har tagit avstamp i en egen idé angående hjälmsäkerhet och har sedan utvecklats till ett kandidatexamensarbete inom Teknisk Design på Kungliga Tekniska Högskolan. Under projektets gång har Mips AB bidragit med sin kompetens inom hjälmsäkerhet. LÄS MER
5. PERSONLIG ELLER PROFESSIONELL ? : Gymnasielärares uppfattningar om den relationella kompetensens betydelse
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Lärarkompetens rymmer såväl ämneskunskap och didaktisk färdighet, som ledarskap och relationell kompetens. Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur gymnasielärare uppfattar betydelsen och utvecklingen av relationell kompetens i sin yrkesroll utifrån följande frågeställningar: •Hur uppfattar gymnasielärare den relationella kompetensens betydelse i sin yrkesroll? •Hur uppfattar gymnasielärare att den relationella kompetensen utvecklas? Data har samlats in genom fyra semistrukturerade kvalitativa intervjuer. LÄS MER