Sökning: "inställning reklam"

Visar resultat 21 - 25 av 58 uppsatser innehållade orden inställning reklam.

  1. 21. ÄR REKLAMEN VÄRT DET? - En kvalitativ studie av ungdomars inställning till riktad reklam och hanteringen av deras privata information på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Oscar Christiansson; Otis Ingelstam; [2018-09-12]
    Nyckelord :Facebook; Riktad reklam; Privat information; Integritet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka ungas inställning till riktad reklam på Facebook. Teori: Studiens teoretiska ramverk består av tidigare forskning och teorier om riktad reklam samt integritet. LÄS MER

  2. 22. Trendigt : En undersökning av värdeord i reklam för skönhetsprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Juliana Akello; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att granska modern reklam och dess spegling av genus i vårt samhälle. Språk är ett verktyg som påverkar alla individer och i reklam kan språket ofta användas manipulativt. LÄS MER

  3. 23. “Varför följer du influencers?” : En kvalitativ studie om generation X och Ys inställning till influencers på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Gabre; Fanny Johansson; [2018]
    Nyckelord :Social media; Influencers; Instagram; Generation X; Generation Y; Influencer marketing; Sociala medier; Influencers; Instagram; Generation X; Generation Y; Influencer marketing;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier upptar idag en stor del av många människors liv. Detta tillvägagångssätt att kommunicera är, sett från ett historiskt perspektiv, ett nytt fenomen vilket medför att antalet användare av sociala medier mellan olika generationer varierar. LÄS MER

  4. 24. Viljan att närma sig framtida reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Schultz; David Elofsson; Oskar Åkerstrand; [2018]
    Nyckelord :Reklamkapital; viljan att närma sig reklam; reklaminställning; informativ och underhållande reklam; Generation Y; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Viljan att närma sig Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15hp. Författare: David Elofsson, Amanda Schultz, Oskar Åkerstrand, Handledare: Jens Hultman Nyckelord: Reklamkapital, viljan att närma sig reklam, reklaminställning, informativ och underhållande reklam, Generation Y Syfte: Syftet med denna uppsats är att genom en kvantitativ studie undersöka vilka faktorer som i störst utsträckning påverkar Generation Y:s vilja att närma sig reklam, och hur marknadsförare därigenom kan effektivisera sina reklaminsatser. LÄS MER

  5. 25. Att använda storytelling i reklamfilm - bra eller dåligt? : Unga konsumenters uppfattning av reklamfilm med storytelling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Larsson; Rebecca Parwén; [2018]
    Nyckelord :Marketing; consumer; commercial; storytelling; consumer perception; Marknadsföring; konsument; reklamfilm; storytelling; konsumentuppfattning;

    Sammanfattning : Storytelling är ett sätt att utforma reklam på där en historia berättas i syfte att förbättra konsumenters uppfattning av ett företag eller varumärke. Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och ge sina konsumenter en upplevelse. LÄS MER