Sökning: "instagram litteratur"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden instagram litteratur.

  1. 1. Studenters intention att bosätta sig i Luleå efter avslutad examen : En kvalitativ studie om effekten av platskommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Engström; Nike Bergman; [2023]
    Nyckelord :Place branding; green place branding; place image; place identity; place communication; place physics; place word-of-mouth; Place branding; grön place branding; platsimage; platsidentitet; platskommunikation; place physics; place word-of-mouth;

    Sammanfattning : Forskningsproblem -  Hur kan kommunikationen av Luleås platsvarumärke utformas för att öka möjligheten att behålla flera studenter i kommunen efter avslutad examen för att öka kompetensförsörjningen? Metod - En litteratursammanställning genomfördes i syfte att undersöka tidigare skriven litteratur inom ämnet. Ett teoretiskt ramverk sammanställdes därefter och har fungerat som en grund för intervjuguiden men också för upplägget på empiri- och analyskapitlen. LÄS MER

  2. 2. Häxan på Instagram: Samtida religiösa världsbilder i sekulära Sverige

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Emil Vikman; [2022-06-10]
    Nyckelord :Digital religion; Instagram; social media; new media; Sweden; contemporary witchcraft; witch; neo-paganism; the transgressive thesis; secularisation; religion; worldviews; netnography;

    Sammanfattning : This is a study of contemporary Swedish witches on the social media platform Instagram. The purpose is to analyze the conveyed religious worldview in relation to the larger, more dominant secular Swedish worldview. LÄS MER

  3. 3. Synliggörandet av Boken kommer : den visuella marknadsföringen och synen på de äldre användarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Madeleine Skoglund; [2022]
    Nyckelord :oken kommer; marketing; elderly; social media; Instagram; ageism; relationship marketing; Gummesson; boken kommer; marknadsföring; äldre; sociala medier; Instagram; ålderism; relationsmarknadsföring; Gummesson;

    Sammanfattning : Massmedia kan påverka människor hur vi ser på världen och dess befolkning och det kan därmed skapa stereotyper. Idag, äldre människor är friskare och lever längre än de gjorde på tjugo år sedan, och det kan leda tillatt de lever ett mer aktivt liv. LÄS MER

  4. 4. Codeswitching ins Deutsche und deutsche Lehnwörter im Japanischen : Eine Studie mit Instagram als Medium

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Ulrika Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Codeswitching; Code-switching; Gairago; Lehnwörter; Entlehnung;

    Sammanfattning : Codeswitching and loanwords are both very common in most languages. There are plenty of studies showing codeswitching to English as well as English loanwords but this study focuses instead on the influence of the German language in Japanese. LÄS MER

  5. 5. Oprah's Book Club 2.0 : en studie av interaktionen på Oprah's Book Club's Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Marta Toledo Jörgenssen; Laura Ukaj; [2021]
    Nyckelord :Oprah Winfrey; Book Club 2.0; Instagram; comments; members; celebrity studies; parasocial; virtual community; emotional value; literature; social media; sociala medier; litteratur; kommentarer; medlemmar; berömda personer; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This paper is a study of how users on Instagram interact on Oprah’s Book Club 2.0. American Dirt was the book we studied for interaction between users and Oprah. A lot has happened with the digitalization since Oprah’s Book Club went from announcing the monthly book on TV to announcing it on social media. LÄS MER