Sökning: "instagram personlig information"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden instagram personlig information.

  1. 1. "Dela gärna vidare" : En kvalitativ innehållsanalys av svenska partiledares kriskommunikation på Instagram under sommaren 2023 gällande koranbränningarna och det försämrade säkerhetsläget

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Malva Mårtensson; Ida Lindroos; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Quran burnings; deteriorating security situation; crisis communication; Swedish party leaders; semiotics; rhetoric.; Instagram; koranbränningar; säkerhetsläget; kriskommunikation; svenska politiker; semiotik; retorik;

    Sammanfattning : Under sommaren 2023 präglades Sverige av koranbränningar och ett försämrat säkerhetsläge. Studien undersöker svenska partiledares kriskommunikation på plattformen Instagram under denna period och studiens syfte är således att undersöka hur svenska partiledare använde plattformen Instagram som kommunikationskanal för kriskommunikation under sommaren 2023. LÄS MER

  2. 2. Varför inte kommunicera digitalti en digital värld? : En kvalitativ studie av nyetablerade företagskommunikation i sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Clara Nygren; Caroline Olson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Sociala medier; Instagram; Digitalisering;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: På grund av digitaliseringen är idag sociala medier en givendel i vardagen för miljontals människor runt om i världen. Digitaliseringen har ändrat hur människor konsumerar information och vad de väljer att konsumera, vilket innebär en förändring i hur företag når sin målgrupp. LÄS MER

  3. 3. Är individanpassad marknadsföring uppskattat eller skrämmande? : En kvantitativ studie om individanpassad marknadsföring på Instagram kopplat till den personliga integriteten och köpprocessen.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Michaela Gullberg; Sara Hallberg; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personlig integritet; Instagram; köpprocessen; cookies;

    Sammanfattning : Individanpassad marknadsföring har blivit en alltmer vanligare marknadsföringsmetod för företag, genom att samla in information om konsumenter via cookies, skräddarsyr företag annonser på individnivå. Marknadsföringsmetoden har blivit ett omdebatterat ämne på senare tid, huruvida den personliga datainsamlingen är rätt eller fel. LÄS MER

  4. 4. Dataskyddet och Chat Control : Om obligatorisk spårning av interpersonell kommunikation i syfte att motverka och bekämpa barnpornografi och grooming på nätet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Selma Didriksson Fröjd; [2022]
    Nyckelord :Chat Control; övervakning av interpersonell kommunikation; GDPR; Personlig integritet; rätten till privatliv; skyddet av personuppgifter; EU-stadgan; barns integritet;

    Sammanfattning : The fundamental problem of data protection and digitization is the conflict betweenthe individual’s interest of being protected against unauthorised intrusioninto their privacy and the ability and the interest of the state or other actors touse personal information for various specified purposes to ensure the protectionof other rights. The protection of vulnerable persons such as childrens’ onlinesafety is one of the interests that must be prioritized to ensure a safe online environment. LÄS MER

  5. 5. Influencers, social jämförelse och kroppsuppfattning : En kvantitativ studie om kopplingarna mellan influencers på Instagram, social jämförelse och kroppsuppfattning hos kvinnor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Sara Lovisa Magdalena Svensson; Elsa Scilla Skogsborg; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; social jämförelse; kroppsuppfattning; INCOM; BESAA;

    Sammanfattning : I takt med Instagrams ökade popularitet har även det nya yrket influencer vuxit fram. En influencer delar personlig information i syfte att skapa en online-identitet som fungerar som ett varumärke. Deras bilder är ofta idealiserade, en sorts innehåll som har visat sig korrelera med att fler sociala jämförelser görs. LÄS MER