Sökning: "instagram"

Visar resultat 1 - 5 av 609 uppsatser innehållade ordet instagram.

  1. 1. Goa patienter och kompetent personal? En innehålls- och textanalys av Sahlgrenska Universitetssjukhusets värdeord på Instagram

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Emelie Engström; [2018-10-29]
    Nyckelord :Sahlgrenska Universitetssjukhuset; SU; Instagram; värdeord; textanalys; kvalitativ innehållsanalys; personcentrerad vård; patientcentrerad vård;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har sjukvården i Sverige genomgått en rad förändringar i organisation och kommunikation. Idéer om New Public Management och faktorer som privatisering och digitalisering öppnar för en varumärkesorientering även bland offentliga organisationer. LÄS MER

  2. 2. Hur når vi ut? Om att mäta engagemang på sociala medier

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Gabriela Velasquez Ulloa; [2018-10-29]
    Nyckelord :sociala medier; offentlig sektor; engagemang; kvantitativ metod;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet för denna undersökning är att analysera hur den offentliga organisationen Göteborgsregionens kommunalförbund, GR, når ut på tre olika sociala medier-plattformar: Facebook, Instagram och Twitter. Detta kommer jag att göra genom att mäta och jämföra olika aspekter av engagemang. LÄS MER

  3. 3. ”WATCH ME DO THIS” - En multimodal kritisk diskursanalys av svenska kroppsaktivisters innehåll och uttryck på det sociala mediet Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Rönnkvist; Amelie Svenstedt; [2018-09-12]
    Nyckelord :Sociala medier; Fettaktivism; Kroppsaktivism; Instagram; Multimodal kritisk diskursanalys; Semiotik;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att kartlägga och undersöka hur svenska kroppsaktivisteruttrycker och gestaltar sin aktivism i det sociala mediet Instagram, utifrån ett kritisktperspektiv.Teori: Multimodal kritisk diskursanalys, SocialsemiotikMetod: Kvalitativ innehållsanalysMaterial: Profiler och inlägg på Instagram för sex unga, kvinnliga kroppsaktivister i Sverige. LÄS MER

  4. 4. BLÅTT BLOD – DÅ SÅG MENSAKTIVISTERNA RÖTT - En multimodal kritisk diskursanalys av mensaktivism på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Erika Nordbring; Julia Ekman; [2018-09-12]
    Nyckelord :mens; mensaktivism; nätaktivism; Instagram; menskonst; tabu;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur svenska mensaktivistiska inlägg på Instagram i både text och bild utmanar rådande samhällsstrukturer och normer kring mens.Teori: Den tidigare forskningen består främst av forskning om feministisk och digital aktivism samt menstruationsforskning i samhällelig kontext. LÄS MER

  5. 5. En bild säger mer än 2200 tecken - En kvalitativ tolkande receptionsstudie över hur en tilltänkt publik uppfattar Instagraminlägg som blivit anmälda för felaktig reklam

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Victoria Graf; Sanna Siljander; [2018-09-07]
    Nyckelord :Influencer; Instagram; collaboration; marketing; ad; focus group; reception theory; Stuart Hall; encoding decoding; parasocial interaction; Reklamombudsmannen; Konsumentombudsmannen.;

    Sammanfattning : Purpose: Our purpose is to find out how an audience perceives Instagram posts from influencers that have been reported for improper advertising.Method: A qualitative research receptions study.Procedure: A focus group interview that was transcribed and analyzed with mainly Stuart Hall’s Encoding/decoding model. LÄS MER